اجتماعیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

برگ های زرین افتخارات ارتش در تاریخ کشورمان می درخشد/ ۲۹ فروردین رژه نیروهای مسلح در مشهد

کد خبر : 10239

اقتدار دفاعی ارتش و نیروهای مسلح که مزین به بالاترین روحیه ولایت مداری و اعتقادی هستند، عامل مهمی در بازدارندگی و ترس دشمنان در حمله به کیان جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

رژه نیروهای مسلح ارتش، به مناسبت سالروز اقدام تاریخی حضرت امام ( ره ) در نام گذاری روز ۲۹ فروردین به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران، امسال هم در مشهد و سایر نقاط کشورمان برگزار خواهد شد.به گزارش صبح مشهد، نشست خبری فرمانده ارشد نزاجا در شمال شرق کشور صبح امروز در ساختمان فرماندهی ستاد برگزار و امیر رضا آذریان به تشریح برنامه های هفته گرامیداشت ارتش پرداخت.
وی با اشاره به اقدام تاریخی حضرت امام ( ره ) مبنی بر نام گذاری روز ۲۹ فروردین ماه به نام ارتش، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریان های منحرف و ضد انقلاب تلاش های مرموزانه زیادی جهت منحل نمودن ارتش نمودند که با تدبیر فرمانده معظم کل قوا و فرمایش ایشان که تضعیف ارتش تضعیف اسلام است و ارتش باید بماند تا انقلاب حفظ شود، حیلت آنان نقش بر آب شد که بعد از تدبیر تاریخی امام ( ره )، ضد انقلاب با ترور و شهادت سرلشگر قرنی فرمانده وقت ستاد ارتش، اوج بغض و کینه خود را نسبت به فرزندان راستین این مرز و بوم نشان داد.
امیر آذریان در ادامه به نقش ارتش در خنثی سازی و رفع فتنه های اوائل انقلاب در ترکمن صحرا، غائله گنبد و کردستان اشاره کرد و افزود: اولین شهید لشگر ثامن الائمه در همین گنبد به انقلاب تقدیم شد تا همگان بدانند ارتش مکتبی و پیرو ولایت، پشتیبان امنیت و حیثیت این نظام و مرز و بوم آن خواهد بود.
وی از عملیات های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و چندین عملیات دیگر به عنوان برگ های زرین مجاهدت آفرینی های ارتش در دوران دفاع مقدس یاد کرد و خاطر نشان ساخت: جنگ نعمتی بود که ارتش از آن به خوبی در جهت تقویت قدرت و بنیه دفاعی خود استفاده نمود.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در ارتش را یکی از اقدامات این یگان در بومی سازی و ساخت انواع تجهیزات نظامی طی دوران دفاع مقدس و بعد از آن دانست و افزود: بعد از جنگ، هزاران هکتار از زمین های آلوده به مین و مهمات عمل نکرده در جهت استفاده مردم کشاورزان و رونق اقتصاد کشور، پاکسازی شد که در این زمینه هم ارتش شهدای بسیاری را تقدیم کشورمان نمود.
امیر آذریان در پاسخ به سوال خبرنگار صبح مشهد در خصوص اقدامات ارتش در موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سال هاست با بومی سازی و ساخت تجهیزات نظامی و لجستیکی مورد نیاز کشورمان و رشد بسیار زیاد در آن، حماسه خودکفایی و اتکا به درون را رقم زدند و این حتی می تواند الگوی سایر دستگاه ها و بخش های مختلف قرار گیرد. وی افزود: طرح های مختلفی هم امسال در بحث تولید و اشتغال در سطح خانواده یگان های ارتش آماده شده که نشان می دهد ارتش از هر فرصتی برای عملیاتی نمودن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، استفاده خواهد کرد.
فرمانده ارشد نزاجا در شمال شرق کشور از نقش موثر ارتش به عنوان اولین یگان حضور یافته در زلزله اخیر اشاره کرد و در پایان ضمن برشمردن اهم برنامه های هفته گرامیداشت ارتش گفت: قرائت زیارت عاشورا، دیدار با خانواده شهدا و شهید مدافع حرم ارتش در شیروان، همایش پیاده روی خانوادگی در روز جمعه در شهر  جدید گلبهار و حضور کادرهای ارتش به همراه خانواده در نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و در پایان رژه باشکوه نیروهای مسلح در ۲۹ فروردین ماه در میدان پانزده خرداد از جمله برنامه های پیش بینی شده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در این ایام می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن