اجتماعیاستانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

خسارت های وارد شده به مناطق زلزله زده محدود است

کد خبر : 10131

استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود شدت و قدرت زلزله پیش از ظهر امروز و پس لرزه های مکرر آن میزان خسارت و تخریب ها در مناطق زلزله زده استان محدود بوده و گسترده نیست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جریان بازدید از منطقه زلزله زده فریمان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلفات جانی این زلزله دو نفر مربوط به روستای دو قلعه براشک در منطقه سفیدسنگ شهرستان فریمان بود و تعدادی هم مجروح شدند که به سرعت به آنها امدادرسانی شد.
وی افزود: با توجه به اینکه حادثه در ساعات روز اتفاق افتاد میزان تلفات و خسارات به حداقل ممکن کاهش یافت و تخریب منازل و واحدهای مسکونی مردم هم محدود است.
استاندار خراسان ضوی اظهار داشت: با این حال در مرکز زلزله و روستاهای این محدوده با توجه به وجود ترک در واحدهای مسکونی امکان اسکان مردم در آنها وجود ندارد بنابراین هلال احمر زمینه اسکان اضطراری و تامین امکانات مورد نیاز آنان اعم از غذا، پتو و وسایل گرمایشی را فراهم کرده و برنامه ریزی در این زمینه در حال انجام است.
رشیدیان خاطر نشان کرد: همچنین اردوگاه سفیدسنگ برای اسکان بخشی از این خانواده ها در صورت برودت هوا مهیا شده است.
رشیدیان ادامه داد: بنیاد مسکن هم برای برآورد خسارات در منطقه حضور یافته و منطبق با طرح های هادی روستایی و وام های بلاعوض و قرض الحسنه نسبت به بازسازی خانه های آسیب دیده اقدام خواهد کرد.
وی گفت: بعد از وقوع زلزله کل منطقه فریمان که مرکز وقوع آن بود به صورت زمینی مورد بازدید قرار گرفت که عمده خسارت هم در این مناطق بوده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: روستاهای سایر شهرستان ها به حد و اندازه فریمان خسارت ندیده و در عین حال گروه های امدادی به این مناطق اعزام شده و در حال ارزیابی خسارات هستند.
وی ادامه داد: دو روستا نیز در مرز شهرستان های فریمان و تربت جام حدود ۳۰ درصد خسارت دیده اند اما خسارت جانی ندارد و تعدادی مصدوم نیز داشته اند.
رشیدیان گفت: خدمات آب، برق و گاز هم در روستاهایی که دچار آسیب شده در دست اصلاح و بازسازی است ضمن آنکه همه اقدامات برای بازسازی آنها از امروز شروع شده است.
وی افزود: نیروی انتظامی نیز برای تامین امنیت به این مناطق اعزام شده اند و برای اقدامات تامینی مدارس شهرستان های متاثر از زلزله هم تعطیل شد.
کانون زلزله ۶ ریشتری امروز در خراسان رضوی که چند شهرستان از جمله مشهد را لرزاند شهر سفیدسنگ واقع در شهرستان فریمان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب مشهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن