اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

بهره‌برداری از ۸ پروژه عمرانی در منطقه ثامن مشهد

کد خبر : 10008

با توجه به حضور گسترده زائران در این کلانشهر، زیباسازی محیط سطح شهر به ویژه محدوده پیرامونی حرم مطهر رضوی مورد تاکید قرار دارد؛ برای این منظور پروژه‌های متعددی در منطقه ثامن تعریف شد که عمده آن‌ها در آستانه نوروز ۹۶ تکمیل گردید.

نوروز ۹۶ با حضور میلیون‌ها عاشق و دلباخته ائمه اطهار(ع) در حرم امن و مقدس رضوی حال و هوای دیگری دارد؛ امسال بهار فاطمی، شور و حال خاصی به شهر مقدس مشهد بخشیده و رنگ نوروز را جلوه و تازگی داده است.
به گزارش ستاد خبری استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد، در آستانه نوروز ۹۶ بیش از ۳ میلیون زائر و مسافر عازم شهر بهشت شدند و پیش‌بینی می‌شود ۳ میلیون زائر و مسافر دیگر نیز تا پایان نوروز امسال به آستان بوسی حریم مطهر رضوی نایل شوند.
با توجه به حضور گسترده زائران در این کلانشهر، زیباسازی محیط سطح شهر به ویژه محدوده پیرامونی حرم مطهر رضوی مورد تاکید قرار دارد؛ برای این منظور پروژه‌های متعددی در منطقه ثامن تعریف شد که عمده آن‌ها در آستانه نوروز ۹۶ تکمیل گردید.
با بهره برداری از این پروژه‌ها در منطقه ثامن، تلاش شده گامی دیگر به ارائه خدمات مطلوب‌تر و فراهم آوردن فضای مناسب‌تر برای زائران و مجاوران فراهم آید.
شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به اینکه اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی این منطقه تا پیش از بهار ۹۶ برنامه‌ریزی شده بود، اظهار می‌کند: در مجموع ۸ پروژه عمرانی تا نوروز ۹۶ اجرا و تکمیل شد تا فضای مناسب حضور زائران و مسافران نوروزی در جوار حریم مطهر رضوی را فراهم آورد.
اجرای قطاع ۳ شارستان رضوی
محمود عیدی در تشریح عمده پروژه‌های اجرا شده در منطقه در آستانه نوروز ۹۶ بیان می‌کند: خیابان شارستان رضوی در قطاع ۳ حدفاصل میدان امر به معروف تا خیابان شهید نواب صفوی به طول ۷۰۰ متر و عرض ۵۰ متر تکمیل شد و این بخش در نوروز ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کار احداث قطاع ۴ شارستان رضوی نیز رو به پایان است، می‌افزاید: در اردیبهشت ماه امسال نیز این قطاع حدفاصل خیابان شهید نواب صفوی تا ضلع شمالی بازار رضا(ع) به همراه میدان عیدگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار منطقه ثامن مشهد عنوان می‌کند: محدوده یاد شده در قطاع ۴ در فضایی به مساحت ۴۰۰ مترطول و ۵۰ متر عرض اجرایی شده و میدان عیدگاه نیز در فضایی به ابعاد ۱۰۰ در ۱۲۰ مترمربع اجرایی شده است.
اجرای طرح‌های بهساز
عیدی به اجرای فاز ۵ پارک خطی شهید کامیاب اشاره کرده و می‌گوید: فاز پنجم آخرین فاز اجرایی این پروژه بود که در فضایی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع حدفاصل بولوار شهید کامیاب ۸ تا تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام اجرا و تکمیل شد و در آستانه نوروز ۹۶ به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اجرای طرح بهساز خاطرنشان می‌کند: پروژه پیاده‌روسازی ضلع شمالی و جنوبی خیابان شهید محسن کاشانی حدفاصل تقاطع شهید گمنام تا چهارراه زرینه جمعا به مساحت ۲۰۰۰ مترطول تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
شهردار منطقه ثامن مشهد در ادامه بیان می‌کند: از دیگر پروژه‌های تکمیل شده برای نوروز ۹۶ می‌توان به اجرای پیاده‌روسازی ضلع جنوبی بولوار وحدت به طول ۲۰۰۰ مترطول اشاره کرد که حدفاصل تقاطع شهید گمنام تا میدان شهدای گوهرشاد قرار دارد.
اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی
عیدی در خصوص اجرای دیگر پروژه پیاده‌روسازی نیز توضیح می‌دهد: پروژه پیاده‌روسازی خیابان شهید اندرزگو از باب الجواد(ع) تا ضلع شمالی چهارراه خسروی به طول ۸۰۰ متر نیز اجرا شد.
وی احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی را از دیگر اقدامات در آستانه نوروز خوانده و می‌گوید: کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در ضلع جنوبی بولوار شهید کامیاب حدفاصل تقاطع شهید گمنام تا خیابان آیت‌ا… بهجت به طول ۱۰۰۰ متر تکمیل شد.
شهردار منطقه ثامن مشهد می‌افزاید: کانال آب‌های سطحی از خیابان سالاری مقدم حدفاصل قطاع ۳ خیابان شارستان رضوی تا بولوار وحدت به طول ۳۵۰ متر اجرا شد.
عیدی ادامه می‌دهد: با بهر‌ه‌برداری از این کانال، آب‌های سطحی خیابان شارستان رضوی به وحدت هدایت می‌شود.
همه این پروژه‌ها با هدف تامین رفاه و آسایش مجاوران رضوی و زائرانی که به مشهد مقدس می‌آیند، اجرا شده و پیشکش آنان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن