شهری

شهردار مشهد در نشست هم‌اندیشی با موضوع نمایشگاه اختصاصی ایران در لبنان تاکید کرد:

نمایشگاه بین المللی مشهد به درگاه و پنجره جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد

کد خبر : 53198

شهردار مشهد گفت: در راستای جذب سرمایه گذار به دنبال ایجاد یک درگاه و پنجره در نمایشگاه بین‌المللی مشهدبرای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  روابط‌عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، محمدرضا قلندر شریف با بیان اینکه یکی از راه‌های مبادلات فرهنگی و اقتصادی دیپلماسی شهری است، اظهار کرد: در همین راستا شهرداری مشهد تاکنون با ۵شهر در سراسر جهان تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا کرده است. سیاست ما درحال حاضر این است که خواهر خواندگی‌ها در حد امضای تفاهم نامه باقی نماند و از حالت تشریفاتی خارج شود که اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: درهمین راستا چندی پیش نیز تفاهمنامه خواهرخواندگی با شهر کربلای معلی در ۱۸ ماده و چند تبصره به امضاء رسید و تاکنون چندین جلسه برای عملیاتی شدن آن برگزار شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: معتقدیم یکی از راه‌های کمک به اقتصاد شهر مشهد و کشور جذب سرمایه‌گذار است و در این راستا تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت؛ البته این را می‌دانیم که مشکلاتی در مسیر سرمایه‌گذاری در شهر مشهد و سایر شهرهای کشور وجود دارد که درصدد هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که در این دوره بر آن تاکید داریم بحث سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: در این زمینه علاوه بر رفاقت و شراکت با سرمایه گذاران داخلی به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بین المللی نیزهستیم.

وی اضافه کرد: اکنون هم به دور از شعار از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در مشهدحضوری فعال داشته باشند؛ در همین راستا دنبال این هستیم تا تغییراتی رانیز در سیاست‌های اقتصادی شهرداری انجام دهیم.

شهردار مشهد، اظهار کرد: مشهد هرساله پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر است که از این تعداد حدود ۱۰ درصد آن خارجی هستند؛ این درحالی است که مشهد دارای ۳٫۵ میلیون جمعیت ساکن نیز است و این موضوع ظرفیت بزرگی برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کندکه باید برای آن برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم.

قلندرشریف افزود: با توجه به این موضوع باید برنامه‌ریزی و توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه گذاری در‏ کلان‌شهر مشهد داشته باشیم و به صورت یک کار ویژه به آن نگاه شود؛ لذا در راستای جذب سرمایه گذار به دنبال ایجاد یک درگاه و پنجره در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

در این راستا از مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد نیز خواسته‌ایم تا در حوزه برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف فعالیت داشته باشند که در همین خصوص نیز پیش از این چند نمایشگاه در برخی کشورها برگزار شده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اکنون نیز با حمایت‌های دستگاه‌های ذیربط قرار است شرکت نمایشگاه‌های بین المللی مشهد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران نمایشگاهی را در شهر بیروت برگزار کند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که از فعالان اقتصادی و تجار سراسر کشور به ویژه خراسان رضوی و مشهد دعوت می کنم در آن حضور پررنگی داشته باشند.

قلندرشریف اضافه کرد: همچنین شرکت نمایشگاه‌های بین المللی مشهد به دنبال برگزاری نمایشگاه در ریاض پایتخت عربستان ،قاهره مصر وچندکشور دیگراست که در این راستا نیازمند حمایت و کمک مسئولان استانی و ملی هستیم.

شهردار مشهد ضمن تشکر از عوامل برگزاری نشست هم اندیشی ،خاطرنشان کرد:در مجموع نمایشگاه بیروت به عنوان فرصت ویژه ای جهت جذب سرمایه‌گذار و همچنین ارائه دستاوردهای شهرداری مشهد در حوزه های فنی‌ومهندسی، خدمات شهری، پسماند،قطار شهری و…است که شهرداری مشهد درکنار بخش خصوصی حضور پررنگی درآن خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن