سیاسیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

۹۱۳ نفر در خراسان رضوی داوطلب نامزدی انتخابات شوراها شدند/ مشهدی ها رکورددار

کد خبر : 9949

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در نخستین روز از نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۹۱۳ نفر در این استان داوطلب شدند.

به گزارش صبح مشهد، سیدجواد حسینی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۲۵۲ نفر برای شوراهای اسلامی شهری و ۶۶۱ نفر در شوراهای روستایی ثبت نام کردند.
وی اظهار داشت: در این میان پنج شهرستان مشهد با ۱۵۷ داوطلب، تربت جام ۱۰۸، نیشابور ۸۱، قوچان ۶۵ و بینالود با ۴۴ نفر داوطلب بیشترین آمار ثبت نام شدگان را در نخستین روز به خود اختصاص دادند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، پنج شهرستانی که کمترین تعداد ثبت نام شدگان را در این روز داشتند شامل کلات و داورزن هر کدام با هفت داوطلب، تایباد ۸، بجستان ۹، گناباد و جغتای ۱۱ و رشتخوار با ۱۲ نفر اعلام کرد.
حسینی آمار پنج شهرستانی که دارای آمار بالاتر در بحث ثبت نام داوطلبان روستایی را داشتند نیز شامل تربت جام با ۸۹ داوطلب، مشهد ۸۵، قوچان ۵۴، نیشابور ۵۰ و بینالود ۳۳ نفر ذکر و عنوان کرد: کمترین آمار ثبت نام روستایی نیز در نخستین روز مربوط به تایباد با چهار نفر، کلات ۶، داورزن ۷، رشتخوار و بجستان هر یک با ۸ و گناباد ۹ نفر داوطلب بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین پنج شهرستان که بیشترین آمار ثبت نام شهری را داشتند نیز شامل مشهد با ۷۲، نیشابور۳۱، تربت جام ۱۹، چناران ۱۶ و سبزوار با ۱۴ نفر و کمترین ثبت نام در حوزه شهری نیز متعلق به داورزن با هیچ داوطلبی در این حوزه، جغتای وکلات و بجستان هر کدام یک نفر، فیروزه و گناباد هر کدام با ۲، خلیل آباد، زاوه، سرخس و باخرز هر یک ۳ و رشتخوار، خواف و تایباد هر یک با ۴ داوطلب بوده است.
این در حالی است که در مرحله ی پیش ثبت نام ۳۵۰ نفر در استان با مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت نام اولیه را انجام دادند که در مهلت قانونی ثبت نام باید به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کرده و ثبت نام خود را قطعی و نهایی کنند.
وی تصریح کرد: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اصل شناسنامه عکس دارو تصویر کلیه صفحات آن، اصل تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی دال بر وضعیت خدمت نظام وظیفه، ۴ قطعه عکس و پرسشنامه اعلام داوطلبی و نیز گواهی عدم سوءپیشینه است که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.
حسینی عنوان کرد: با توجه به اینکه پیش از آغاز مهلت قانونی اطلاع رسانی های لازم مبنی بر دریافت و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از سوی افراد داوطلب انجام شده بود، افزود: با این حال در این ایام مراکز ارائه و صدور گواهی عدم سوء پیشینه فعال بوده و به داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراها خدمات می دهند.
وی تصریح کرد: ثبت نام در ساعات اداری انجام می شود و به محض تکمیل مدارک داوطلبان و ثبت نام به سرعت مراحل استعلام از مراجع چهارگانه آغاز می شود.
هم اکنون خراسان رضوی دارای ۷۳ شورای شهری و ۲ هزار و ۵۵۴ شورای روستایی است که در مجموع ۲ هزار و۶۲۷ شورای اسلامی شهر و روستا در استان با هشت هزار و ۳۹۲ عضو فعال است.
از کل تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هشت هزار و ۲۲۶ نفر مرد و ۱۶۶ نفر دیگر زن هستند.
حسینی گفت: در استان در مجموع در این دوره ۷۳ شورای شهر تشکیل می شود که از این میان ۶۴ شهر دارای شوراهای اسلامی با پنج نفر عضو خواهند بود.
وی افزود: همچنین شورای اسلامی ۶ شهر استان در این دوره دارای هفت عضو و ۲ شهر سبزوار و نیشابور هم ۹ نفره خواهند بود و تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هم در این دوره ۱۵ نفر خواهد بود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهری و روستایی، همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن