اجتماعیستون اصلی

۸۰ درصد علت حریق و حادثه در کل کشور بی اطلاعی و بی احتیاطی است

کد خبر : 9879

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: ۸۰ درصد علت حریق و حادثه در کل کشور بی اطلاعی و بی احتیاطی است که در صورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کاهش چشمگیری خواهد داشت.


به گزارش صبح مشهد؛  حسن جعفری در نشست خبری سازمان آتش نشانی در باره ایمنی شهر مشهد اظهار کرد: ۳۱۳ ساختمان اداری در سطح شهر مجهز به اطفا حریق شده است؛ همچنین ۲۰۰ شیر آتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح شهر نصب شده است.
وی با بیان اینکه آمار حریق و اتفاقات در شهر مشهد نسبت به شهرهای دیگر کاهش داشته است؛ تصریح کرد: اگر چه آمارحریق در مشهد رشد داشته است اما نسبت به میانگین کشوری کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: ۸۰ درصد علت حریق و حادثه در کل کشور بی اطلاعی و بی احتیاطی است که در صورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کاهش چشمگیری خواهد داشت.
وی ادامه داد:  میانگین افزایش حوادث در کلانشهرها افزایش سالانه ۲۰ درصد نسبت به آمار سال گذشته آنهاست اما در ‌مشهد این افزایش سالانه حدود ۸ درصد است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد در خصوص حادثه برج سلمان مشهد عنوان کرد: بیشترین آسیب مربوط به قسمت‌های اداری برج سلمان بوده و به تعداد کمی از مغازه‌های برج سلمان آسیب رسیده است.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: برای۱۰۰ مدرسه و ۱۰ فرهنگسرا  ویژه برنامه آموزشی در نظر گرفته شده است؛ همچنین تعدادی کتابچه و بروشور برای گروه های هدف چاپ شده است.
وی تصریح کرد: ۱۰۰ ساختمان که به لحاظ ایمنی مشکل داشتند به دستگاه قضا معرفی شدند که فقط مالک ۱۵ ساختمان برای ایمن سازی مراجعه نکردند.

وی بیان کرد: در سال جاری نیروهای آتش‌نشانی در مشهد ۱۱ هزار و ۴۵۰ عملیات انجام دادند که ۶۰ درصد آنها امداد و نجات و ۴۰ درصد آنها برای اطفاء حریق بود.

وی افزود: نیروهای امدادی آتش نشانی شهرداری مشهد از ابتدای سال حوادثی را تحت پوشش قرار داده که ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم با این حوادث ارتباط داشتند.
جعفری بیان کرد: سالانه حدود ۵ دستگاه اطفای حریق با توجه به نیازهای سازمان آتش‌نشانی خریداری می شود و سازمان آتش‌نشانی هزینه بسیار بالایی در راستای توسعه و خرید دستگاه‌های اطفاء حریق است و باید بودجه بیشتری را برای این سازمان در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به نبود یک قانون واحد برای آتش‌نشانی در ایام خاص گفت: در همه جای دنیا ساختمان‌های کاربری شهر هر سه سال یکبار به اتش نشانی مراجعه و برای ایمنی ساختمان خود مجوز مجدد دریافت کنند اما در کشور ما قانون خاصی برای موضوعات پیشگیرانه نداریم تا مکان های ناایمن شهر را ملزم به رعایت مباحث ایمنی کنیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهداظهار کرد: تمهیدات آتش نشانی برای سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول نوروز در محل تجمع عام کمیته ایمنی به صورت ۱۰۰ درصد نیاز واقعی و به روز در نظر گرفته شده است.
وی در مورد ایمنی اطراف حرم مطهر رضوی بیان کرد: در روزهای خاص و نوروز ۱۰۰ آتش نشان  با کپسول های آتش و تجهیزات نشانی در اماکن مختلف حرم مطهر رضوی مستقر می شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن