اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

انتخاب مترو مشهد به عنوان بهره بردار برتر در انجمن حمل و نقل بین المللی

کد خبر : 9882

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد به عنوان بهره بردار برتر در انجمن حمل و نقل بین المللی در سال ۹۳ انتخاب شده است.
به گزارش صبح مشهد؛ قاسم طاهری در نشست خبری اصحاب رسانه ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین اظهار کرد: روز دوم اسفند ماه سال جاری بهره برداری آزمایشی خط ۲ قطار شهری مشهد آغاز شد که با بهره برداری از خط یک مصادف شد.
وی با اشاره به سابقه مترو مشهد؛ تصریح کرد: سال ۷۹ کلنگ مترو مشهد بر زمین زده شد و در این ۶ سال ۱۷۵ میلیون مسافر جابجا شدند وبه عبارتی ۲۱۹۲ روز به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم بودیم.
وی با بیان اینکه مشهد به عنوان دومین شهر به سرعت به سمت متروی شدن پیش می رود؛ افزود: شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد به عنوان بهره بردار برتر در انجمن حمل و نقل بین المللی در سال ۹۳ انتخاب شده است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد درباره مهندسی معکوس بیان کرد: صنعت مترو به عنوان صنعت نو خود باید قطعات را تامین کند و در این زمینه شرکت قطار شهری سال گذشته از ۳۸ تجهیز رونمایی که  در سال جاری به ۸۰ تجهیز رسانده است.
وی تصریح کرد: به عنوان نمایندگان مشهد دانش مترو را گسترش دادیم و در حال حاضر راهبران تهران و تبریز را آموزش می دهیم.
طاهری با اشاره به المان های مذهبی و زیارت در ایستگاهها عنوان کرد: یک سری المان از جمله المان ضامن آهو، شهدا و… نصب شده؛ در ایستگاه فرودگاه تابلوی با معرفی شهر مشهد در حال نصب است؛ در ایستگاه شهدا هم چندین المان به صورت کاشی کاری نصب شده است.
وی افزود: در مجموع خط یک ۴۰ اثر المانی متناسب با نام ایستگاه قرار دارد و حدود ۸۰۰ متر از پایه های ستون ها که کاشی کاری شده متناسب با معماری اسلامی ایرانی است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهدبیان کرد:  برای نصب المان های فاخر حمایت همه جانبه دولت و شهرداری را می طلبد.
وی درباره افزایش زمان جابجایی زائران نوروز از فرودگاه بیان کرد: از ۲۱ اسفند تا ۱۵ فروردین از ۶ صبح تا ۱۰ شب در ایستگاه فرودگاه و بوستان ریحانه خدمت رسانی می کنیم و اگر تقاضای سفر باشد این روند ادامه می یابد؛ در شرایط عادی ساعات سرویس دهی از فرودگاه  از ۶ صبح تا ۹:۳۰ و بعد از ظهرها از ۱۵ تا ۲۱:۳۰ است.
وی در باره ساعات بهره برداری قطار شهری در ایام نوروز اظهار کرد:  تایم بهره برداری در روز ۲۹ اسفند از ۷ صبح تا ۱۱ شب، روز ۳۱ اسفند از ۶ صبح تا ۱۱ شب و در روز اول فروردین که مقام معظم رهبری در مشهد حضور خواهند داشت سرفاصله زمانی به حداقل کاهش خواهد یافت و در روزهای دیگر با توجه به کاهش ۳۰ درصدی مسافر تغییری نخواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن