اجتماعیستون اصلی

توانمندسازی خانواده ها رویکرد جدید کمیته امداد است

کد خبر : 9798

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: شرایط اقتصادی فعلی درون خانواده های محروم غوغا به پا کرده و آنان مستاصل شده اند که نیاز است تا اغنیاء و همه افراد جامعه برای کمک به خانواده های محروم با سرعت بیشتری وارد میدان عمل شوند.


به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛  محسن مسعودیان راد طی سفر به نیشابور و پس از دیدار با چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در مصلی نماز جمعه حاضر شد و پیش از خطبه های نماز، سخنرانی کرد.
وی با اشاره به قرار داشتن در سالروز تاسیس این نهاد و آغاز جشن نیکوکاری گفت: خدمات کمیته امداد از ابتدا تاکنون نه تنها محرومان و مستضعفان داخل کشور را شامل شده، بلکه کشورهای دیگر با الگو برداری از شیوه و نوع خدمات این نهاد، بارقه های امید را در دل محرومان خود ایجاد کرده اند.
وی به ارزشمندی خدمات کمیته امداد به برکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کمیته امداد در استان بیش از ۳۹۰ هزار نفر با جمعیت ۱۷۵ هزار نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۱۱ هزار خانوار با جمیعت ۱۸ هزار نفر در شهرستان نیشابور ساکن هستند.
مسعودیان راد، از حضرت زهرا(س) به عنوان خیر کثیر و دارای صفات فراوان یاد کرد و با بیان این که حرکات و انفاق های کوچک می تواند آثار بزرگی را دربرداشته باشد و عالم را فراگیرد، اظهار کرد: شرایط اقتصادی فعلی درون خانواده های محروم غوغا به پا کرده و آنان  مستاصل شده اند که نیاز است تا اغنیاء و همه افراد جامعه برای کمک به خانواده های محروم با سرعت بیشتری وارد میدان عمل شوند.
وی، رویکرد توانمندسازی را در دستور کاری این نهاد دانست و تصریح کرد: کمیته امداد توفیق داشته خدمات ارزنده ای را در جهت خودکفایی، استقلال خانواده و عزت نفس به مددجویان ارائه دهد به طوری که در سال گذشته ۸۴ میلیارد تومان اعتبار برای ۹ هزار شغل هزینه شده است و در سال جاری تاکنون ۶ هزار شغل ایجاد شده که این رقم تا پایان سال با افزایش همراه خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام میزان مشارکتهای مردمی در سال گذشته و سال جاری و ارائه خدمات این نهاد به محرومان تصریح کرد: خدمات کمیته امداد خانواده محور است و تمام زوایا و ابعاد خانواده را دربرمی گیرد به گونه ای که این نهاد برای ارائه خدمت در کلیه سرفصلهای کاری در سال جاری ۳۵۰میلیارد تومان هزینه کرده است.
مسعودیان راد ادامه داد: شهروندان و مردم خداجوی نیشابور از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد علاوه بر ساخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و شهری برای مددجویان فاقد مسکن، در بعد اهدای جهیزیه در سال گذشته ۹ هزار نوعروس و در سال جاری ۵ هزار نوعروس را راهی خانه بخت کرده است و خوشبختانه درحال حاضر در استان هیچ نوعروسی در نوبت دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج وجود ندارد.
مسعودیان راد با اعلام این مطلب که در سرفصل درمان برای مددجویان در سال جاری تاکنون ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای مددجویان ۱۰۴ میلیارد تومان به عنوان مستمری ماهیانه واریز شده است.
وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی کمیته امداد در بعد فرهنگی به بیش از ۲۳ هزار دانش آموز و ۴ هزار دانشجو تا مقاطع مختلف تحصیلی گفت: در حال حاضر با خدمات شایسته کمیته امداد به خانواده های مددجو شاهد حضور آنان به عنوان سرمایه های گران قدر در داخل و خارج از کشور و در عرصه های مختلف مدیریتی، علمی و … هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان برخی از شایعات موجود در جامعه را  که توسط دشمنان نظام طراحی شده است را مطرح و بیان کرد: کمک های جمع آوری شده در هر محلی در همان محل هزینه می شود و کمیته امداد در کمک های جمع آوری شده هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد و هزینه های اجرایی طرح های مشارکتی را نیز از محل اعتبارات دولتی تامین می کند.
همچنین حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی خطیب جمعه نیشابور با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال نو و کمک به محرومان و مددجویان کمیته امداد گفت: کمک به محرومان و توانمندکردن آنان در این برهه زمانی بسیار با اهمیت است و توانمند کردن مهمتر از هر مساله دیگری است چرا که با ایجاد شغل برای افراد نیازمند به رفع فقر از جامعه کمک دوچندانی می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن