اجتماعیستون اصلی

اجتماع عزاداران فاطمی و تشییع دو شهید گمنام، صبح فردا، میدان شهدا

کد خبر : 9774

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیکر مطهر دو شهید روز چهارشنبه به مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بنای جامعه الحسین(ع) هیئت رزمندگان اسلام در مشهد منتقل و مراسم وداع با این شهدا برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد؛ پیکر مطهر ۷ شهید گمنام و ۲ شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس عصر دیروز وارد مشهد شد تا در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) بار دیگر مشام عاشقان را با عطر و بوی ایثار و شهادت عطرآگین کند. پیکر مطهر دو شهید گمنام صبح فردا همزمان با روز شهادت ام ابیها(س) با حضور عزاداران فاطمی از میدان شهدا تا حرم رضوی تشییع می شود و مردم شهرستان خلیل آباد نیز فردا میزبان پیکر دو شهید دیگر خواهند بود. مردم قوچان و زاوه نیز میزبان پیکر شهیدان تازه شناسایی شده«شهیدان  راحتی و حسین زاده» خواهند بود. پیکرمطهر ۳ شهید گمنام نیز برای تشییع به خراسان شمالی انتقال می یابد.

امشب؛ وداع با شهیدان در جامعه الحسین(ع) مشهد
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیکر مطهر دو شهید روز چهارشنبه به مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بنای جامعه الحسین(ع) هیئت رزمندگان اسلام در مشهد منتقل و مراسم وداع با این شهدا برگزار می شود.

«سردار نجاتی» افزود: پیکر این دو شهید سپس روز پنج شنبه از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع و روز جمعه طی مراسمی در شهر انابد شهرستان بردسکن به خاک سپرده می شود.

اجتماع عزاداران فاطمی در میدان شهدا
همچنین فردا در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س)، اجتماع عزاداران فاطمی در مشهد برگزار می شود. بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، این مراسم از ساعت۸:۳۰ فردا از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و عزاداران فاطمی پیکر مطهر دو شهید گمنام را تا بارگاه منور علی ابن موسی الرضا(ع) تشییع خواهند کرد. به گزارش ایکنا، «حجت الاسلام سیدجلال حسینی» معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز درباره برنامه عزاداری در حرم رضوی گفت: قرائت زیارت نامه حضرت زهرا(س)، مداحی و مرثیه سرایی از برنامه های اجتماع عزاداران فاطمی در حرم مطهر است و در این مراسم آیت ا… سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد نیز در ساعت ۱۰:۴۵ به ایراد سخن می پردازد. وی همچنین به برگزاری مراسم ویژه روز شهادت در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برای زائران و مجاوران همزمان با نماز ظهر و عصر اشاره کرد و گفت: قرائت زیارت حضرت زهرا(س)، سخنرانی و مرثیه سرایی از برنامه های این مراسم است.
عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور استادان حوزه علمیه خراسان
شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان نیز فردا مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) را در مدرسه علمیه آیت ا… العظمی خویی برگزار می کند. به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، این مراسم از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح برگزار می شود.
یادواره شهدای فاطمیون
مشهد مقدس امشب نیز میزبان یادواره شهدای فاطمیون است. بر اساس اعلام ستاد برگزاری این یادواره، همزمان با دومین سالگرد شهادت سرداران شهید مدافع حرم، «ابوحامد» و «ابوفاتح»، یادواره شهدای لشکر فاطمیون برگزار خواهد شد. این مراسم از ساعت ۱۸ امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی وبه طور همزمان در حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه برگزار خواهد شد. سردار قاآنی جانشین فرماندهی سپاه قدس سخنران این یادواره خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن