اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

آغاز به کار نخستین پردیس تئاتری خصوصی مشهد

کد خبر : 9756

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: نخستین مجتمع تئاتر خصوصی مشهد، همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، «محمدکاظم دبیری» با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر؛ اظهار کرد: زیرساخت های فرهنگی و هنری با مشارکت بخش خصوصی باید توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سوی آیسسکو انتخاب شده است اقدامات ارزنده ای  با حضور و مشارکت فعالانه خصوصی پیش بینی شده که علاوه بر استفاده هنرمندان هنرهای نمایشی و مخاطبان، ظرفیت های جدیدی به حوزه فرهنگ و هنر شهر مشهد می افزاید.
جانشین دبیر ستاد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با بیان اینکه تاسیس سالن های فرهنگ و هنری از جمله نمایش‌خانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، اظهار کرد:  «پردیس تئاتر مستقل» دارای دو سالن نمایش بوده که نخستین سالن دو سویه کشور را در خود جای داده است.
وی افزود: این مجموعه به عنوان نخستین پردیس تئاتری خصوصی مشهد، هم چنین دارای استدیو صدابرداری و کتابخانه تخصصی هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر می باشد.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: از دیگر امکانات مجموعه فوق برگزاری منظم دوره های مقدماتی و پیشرفته تئاتر با حضور اساتید مطرح ملی است که برای نخستین بار در کشور از شیوه نوین آموزشی تئاتر استفاده کرده است.
گفتنی است این مجموعه طی روزهای آینده با حضور مسوولان کشوری و استانی به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن