اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

مردم ذوق زده با شور و هیجان به استقبال خط ۲ قطار شهری آمدند

کد خبر : 9704

گزارش: سید محمد محمدی

 

قلم یاری نوشتن نخواهد بود وقتی قرار است از حضور مردم در رویداد و صحنه ای سخن گفته شود.مراسم آغازین بهره برداری از خط ۲ قطار شهری مشهد در هوای سرد و برفی زمستانی همراه شده بود با دل های گرم صدها شهروند و زائر مشهدی که در داخل و بیرون محوطه سالن مراسم به انتظار نشسته بودند.مردمی که شاید گمان نمی بردند به این زودی ها بتوانند سوار قطار زیر زمینی شمال به جنوب شهر مشهد شوند، چرا که حافظه تاریخی آنان گواهی می داد خط یک متروی مشهد بیش از ۱۵ سال طول کشید!

هنگامی که برای حضور در مراسم افتتاحیه خط ۲ قطار شهری عازم میدان شهدا شدم ترافیک سنگینی پیرامون عرصه این میدان توجه و کنجکاوی ام را به خود جلب کرد. حضور عوامل راهور و پلیس انتظامی برای روان سازی ترافیک نشان می داد جمعیت زیادی از مردم بیرون از ایستگاه قطار شهری منتظر حضور در مراسم افتتاحیه هستند.

وقتی با یکی از آن ها هم کلام شدم خود را موسوی و جانباز ۴۰ درصد معرفی کرد. وی در پاسخ به سوالی که چرا در این جا ایستاده اید، گفت: برای عرض خدا قوت خدمت مسئولین و مدیران شهرداری این جا آمدم. واقعا کار بی نظیری انجام شده است و کسی باور نمی کرد در این مدت کوتاه ۳ یا ۴ سال شاهد ساخت، تجهیز و بهره برداری از خط ۲ باشیم.
در گوشه ای دیگر از جمعیت خانمی را دیدم که با فرزند خردسالش در حال اصرار به نگهبان ورودی ایستگاه برای حضور در مراسم بود و نگهبان پاسخ داد : سالن پایین پر شده و مملو از جمعیت شده، بهتر است از فضای پیش بینی شده داخل عرصه استفاده کنید.
وقتی از او پرسیدم چرا این جا حضور دارید در پاسخ به سوالم گفت: از طریق تلویزیون مطلع شدم قرار است خط ۲ افتتاح شود و احساس ذوق و شور خاصی داشتم، چرا که منزل مادرم در بلوار طبرسی است و از امروز بدون دغدغه ترافیک و شلوغی و با صرف زمان کمتری، می توانم نزد او بروم. از طرفی دیگر خط یک قطار که از وکیل آباد تا فرودگاه امتداد دارد، حدود دو دهه طول کشید تا ساخته شود ولی برایم جالب بود که با تلاش شهردار و برادران سپاه طی ۴ سال خط ۲ به بهره برداری رسید.
حضور یک خانواده در کنار جمعیت باعث شد به سراغ آنان نیز بروم. آقای بیگلری آذری زبان به همراه پدر و مادر و همسر و فرزندانش برای زیارت به مشهد آمده اند. وقتی از وی پرسیدم چرا این جا حضور دارید، گفت: در حال تشرف به حرم بودیم که مشاهده نمودیم جمعیت زیادی از مردم برای افتتاحیه قطار شهری این جا هستند. ما هم خوشحال شدیم و به جمع آنان پیوستیم چرا که مشهد فقط متعلق به مجاوران نیست بلکه زائران هم شهر امام رضا ( ع ) را از خود می دانند. همچنین به حال مشهدی ها غبطه میخورم که چقدر این مردم قدرشناس خدمات مدیران و مسئولین خدمتگزار خود هستند.

در گوشه ای دیگر از عرصه میدان شهدا، بازار گرفتن عکس های سلفی با ماکت قطار شهری داغ بود و جوانان زیادی را می دیدم که به نوبت با ماکت قطار عکس یادگاری می گرفتند.
این حضور شعف انگیز مردم، نگارنده را یاد جمله ای تاریخی از شهید بهشتی انداخت که فرمود: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.
به هر حال، شورای چهارم و شهرداری مشهد با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نشان دادند در فضای همدلی می توانند با اجرای کارهای بزرگ در زمانی کوتاه اشک شوق را بر دیدگان مردم جاری سازند.
دست مریزاد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن