مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

استقبال از بهار ۹۶ در پایتخت فرهنگی جهان اسلام؛ بایدها و نبایدها

کد خبر : 9717

نویسنده: سید محمد محمدی

 

همه ساله با آغاز بهار و شروع سال نو شمسی، مشهد الرضا ( ع ) میزبان صدها هزار زائر و مسافر داخلی و خارجی از اقصی نقاط جهان می باشد. از این رو همه دستگاه های دولتی، نهادها و سازمان های خدمات رسان در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به دنبال ارائه خدمات مطلوب به مجاوران و زائران آستان ملکوتی ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و الثنا  می باشند.
اما بهار ۹۶ مشهد الرضا ( ع ) با همه سال های پیشین خود تفاوت دارد. مشهد در حالی وارد سال جدید شمسی می شود که از طرف سازمان علمی فرهنگی و آموزشی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده و در حقیقت شهر بهشت از پایتخت معنوی ایران به پایتخت فرهنگی جهان اسلام رسیده و ضروری است این رشد و تفاوت به خوبی نمایان و نشان داده شود.
از طرفی دیگر، پایتخت فرهنگی جهان اسلام حول محور زیارت امام معصوم دارای ارزش های نهفته و آشکار فراوانی است که متاسفانه آن طور که شایسته است، نتوانستیم از دریای بی کران نعمت های آن استفاده کنیم.در ادامه چند پیشنهاد از بضاعت فکری ارائه می گردد:

۱_ همه عوامل دست اندرکار ستاد سفرهای نوروزی اعم از میراث فرهنگی، هلال احمر، شهرداری، آستان قدس رضوی و تشکل های مردم نهاد بایستی نسبت به موضوع پایتخت فرهنگی و مختصات آن توجیه و اطلاعات لازم را داشته باشند. از این رو دبیرخانه پایتخت فرهنگی که مسئولیت آن به عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، ضروری است با برگزاری کلاس و یا جلسات آموزشی، وظیفه حساس خود را به شایستگی انجام دهد.
۲_ نشان واره مشهد ۲۰۱۷ ( لوگو) بر سردرب همه ایستگاه های استقبال از بهار در ورودی های شهر و داخل، همچنین فرودگاه راه آهن و پایانه های مسافربری نصب و بروشورهای پایتخت فرهنگی به همراه سایر اقلام به زائرین و مسافرین اهدا شود.
۳_ آستان قدس رضوی در محدوده حرم مطهر و پیرامون آن نسبت به موضوع پایتخت فرهنگی برنامه های مدونی را ارائه و خطبا در منابر خود ظرفیت این رویداد و اهمیت آن را در برهه کنونی جهان اسلام، شرح دهند.
۴_ شهرداری مشهد بخشی از المان های نوروزی را به پایتخت فرهنگی اختصاص داده و تیزر مشهد ۲۰۱۷ در تلویزیون های درون شهری و بیلبوردها اکران شود.
۵_ صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به خصوص رادیو ویژه برنامه هایی با عنوان پایتخت فرهنگی تدارک دیده و آن را به سمع شنوندگان که عمدتا زائرین هستند، برساند.

۶- معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی نظارت لازم را بر حسن اجرای برنامه ها داشته باشد.
لذا امیدواریم با عزم و انسجام همگانی بتوانیم از ظرفیت حضور زائران و مسافران در تعطیلات سال نو برای معرفی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام حول محور زیارت و ترویج فرهنگ رضوی گام های موثری برداشته شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن