اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

توسعه زیرساخت ها در مشهد طی ۳/۵ سال گذشته با توجه به محدودیت تامین منابع بی نظیر بود

کد خبر : 9670

خط ۲ قطار شهری تبلور اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل بود و سربازان روح الله و مقلدین امام خامنه ای تمام تلاش خود را مصروف ایجاد و توسعه زیر ساخت ها و خدمات شهری نمودند.

در ۳/۵ سال گذشته و حتی در مقام مقایسه و در نظر گرفتن محدودیت های مالی، شهرداری مشهد توانست ۹ میلیون متر مکعب فضای سبز را نگهداری و توسعه داده در اختیار شهروندان بگذارد و رکورد سرانه فضای سبز را به ۱۴ متر برای هر نفر برساند.
به گزارش صبح مشهد، سید صولت مرتضوی در آیین بهره برداری از خط ۲ قطار شهری مشهد با بیان این که مطالعات قطار شهری مشهد در ۴ خط و به طول ۸۴/۵ کیلومتر توسط دانشگاه صنعتی شریف انجام شد، افزود: فاز یک قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر و در فاز دوم با افزایش ۵/۵ کیلومتری به ۲۴/۵ کیلومتر طی ۳/۵ سال گذشته رسید. وی به طول ۱۴/۵ کیلومتری خط ۲ اشاره کرد و افزود: سرعت و دقت رکوردی بود که در طی این دو خطوط به درستی انجام شد و ما امروز شاهد پیشرفت ۱۷ درصدی خط ۳ در فاز اول آن می باشیم.
مرتضوی افزود با ایجاد خط ۴ قطار شهری، بیش از ۴۰ درصد حمل و نقل درون شهری مشهد توسط شبکه ریلی شهری انجام می شود که این باعث صرفه جویی ۱۷ میلیارد تومانی در مصرف بنزین و جابه جایی ۶۰۰ هزار مسافر در روز خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت خط ۲ زائران حضرت رضا علیه السلام را از ایستگاه راه آهن به میدان شهدا که نقطه نزدیک به حرم در حال حاضر می باشد منتقل خواهد کرد.
شهردار مشهد با تشکر از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از اشتغال به کار صدها نفر در طی مسیر احداث خطوط قطار شهری در قالب پیمانکاران کل، جز و کارگران، به عنوان حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و تکیه به استعدادهای درونی یاد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن