اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

زیارت آسان عارفانه همراه با تکریم زائر از اهداف طرح جامع زیارت

کد خبر : 9592

طرح جامع زیارت با هدف زیارت آسان عارفانه و ماندگار به همراه تکریم زائر در استان اجرایی شده است.
این طرح که با ۱۰ راهبرد، ۳۹ سیاست، ۱۴۰ برنامه و ۸۴۵ پروژه به تصویب رسیده است، امکان افزایش حضور زائران امام رضا ( ع ) را در مشهد فراهم می آورد.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی که شامگاه پنج شنبه در هتل همای مشهد مهمان و سخنران اولین گفتمان گردشگری آسان بود با معرفی مقوله زیارت به عنوان محور اصلی استان، افزود: ترویج فرهنگ رضوی و تقویت گفتمان دینی از اهداف تدوین طرح جامع زیارت تلقی شده که حمایت از اقتصاد محلی، بازاریابی گردشگری هم در آن دیده شده است.
واحدی در ادامه با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ و همزمان با معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید آمار زائران داخلی و خارجی امام رضا(ع) را با اجرای برنامه‌های هدفمند افزایش دهیم؛ اظهار داشت: در همین راستا با همکاری بخش خصوصی طرح مبدا تا مبدا را با تخفیف ۷۰ درصدی جهت زائرین اجرا کرده‌ایم.

گفتنی است طرح جامع زیارت در ۷ بسته آماده شده که طی آن قرار است طی فرآیندی فصل پیک زیارت که در حال حاضر ۴ ماه می باشد، به کل سال تعمیم داده شود تا زائر به دور از مشکلات حاصل از ازدحام و شلوغی ، زیست محیطی ترافیک و جاده، اسکان و سایر، بتواند در فضایی آرام به زیارت ثامن الحجج مشرف و از فیوضات آن امام همام بهره کافی بگیرد.
البته ضعف در بخش های مختلف حمل و نقل ، موازی کاری دستگاه ها، عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری، عدم یکپارچگی و تبلیغات منفی دشمنان از مشکلات موجود و امروزی زیارت است که امید است با اهتمام دستگاه های ذیربط و اجرای کامل طرح جامع زیارت و همچنین تقویت فرهنگ میزبانی ضمن رفع موانع موجود، زمینه حضور و افزایش ماندگاری زائران آستان ملکوتی امام رضا ( ع ) را تحقق و عینیت بخشید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن