اجتماعیستون اصلی

اهمیت ارتباط کلامی موفق در پایداری زندگی مشترک

کد خبر : 9567

حجت الاسلام داوودنژاد گفت: با یکدیگر ارتباط کلامی پایدار، صمیمی و دوستانه داشته باشید زیرا موجب تقویت آرامش و نابودی اضطراب و استرس می شود.  

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت)، حجت الاسلام مسلم داوودنژاد، نویسنده و پژوهشگر حوزه خانواده عصر امروز در مراسم پیوند آسمانی در حرم مطهر رضوی گفت: اصلی ترین معیار محبت و دوستی با همسر، داشتن ارتباطی عاشقانه و محبت آمیز است که سبب حفظ آرامش و تداوم خدا محوری در زندگی می شود.

 به جای همسرتان، خود را اصلاح کنید

وی با تاکید بر اینکه برای داشتن یک زندگی پایدار و موفق باید صبور بود و از تلخی و ناآرامی دوری کرد، خطاب به زوجهای جوان افزود: تلاش برای تغییر یکدیگر حاصلی ندارد؛ سعی کنید به جای تغییر دیگران، اخلاق و رفتار خود را اصلاح کنید.

این کارشناس خانواده توصیه کرد: اگر می خواهید به همسرتان محبت بورزید، آن را بر زبان جاری کاری کنید چنانچه رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: «هر بنده ای که ایمانش به خدا بیشتر باشد به همسرش بیشتر اظهار علاقه و محبت می کند».

حجت الاسلام داوودنژاد با اشاره به اینکه زن ها با زبان می توانند فضای خانواده را لبریز از عشق و محبت کنند، اظهار کرد: هیچگاه مسائل و مشکلات خانوادگی خود را با کسی در میان نگذارید زیرا گره حل مشکلات در دستان شما است.

اهمیت ارتباط کلامی موفق در پایداری زندگی مشترک

وی خطاب به آقایان گفت: برای داشتن همسری عفیف و پاکدامن نیاز است به آنها محبت کنید و توجه داشته باشید، آنها را با عشق، خطاب و از جملات محبت آمیز استفاده کنید.

سخنران این مراسم زوج های جوان را به شرح صدر دعوت کرد و ادامه داد: با یکدیگر ارتباط کلامی پایدار، صمیمی و دوستانه داشته باشید زیرا موجب تقویت آرامش و نابودی اضطراب و استرس می شود.

حجت الاسلام داوودنژاد با بیان اینکه یکی از مواردی که منجر به رنجش و طلاق زن و شوهرمی شود نداشتن ارتباط کلامی موفق است، افزود: صبر را در زندگی تمرین کنید و نسبت به یکدیگر گذشت و بخشش داشته باشید، موقع عصبانیت ادب را رعایت کنید و انتقادات بی جا از همسرانتان نداشته باشید./ا.ص

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن