اسلاید شومشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نوزدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی برگزار می شود

کد خبر : 9525

رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس گفت: نوزدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی امسال با توجه به رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد برگزار می شود.
به گزارش صبح مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مهدوی مهر؛ رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس در نشست خبری در جامعه المصطفی اظهار کرد: مجموعه جامعه المصطفی در شهرهای قم، مشهد، اصفهان، گرگان، قشم، تبریز، آشتیان و در ۶۵ کشور به صورت رسمی فعالیت می کند و مشهد بعد از قم بزرگترین مجموعه است.
وی تصریح کرد: جامعه المصطفی بیشتر به موضوع معرفت شناسی طلاب در محل زندگی خود و مسائل مبتلا به جهان اسلام می پردازد.
رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس با بیان اینکه جشنواره بین المللی طوسی هر سال در قم برگزار می شود؛ افزود: امسال با توجه به رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نوزدهمین جشنواره در مشهد برگزار می شود.
وی عنوان کرد: جشنواره های دیگر المصطفی از جمله جشنواره طوبی، المپیاد قرآنی و فینال مسابقات قرآن، المپیاد ورزشی و علمی نیز به دلیل رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام  به مشهد منتقل می شود.
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر در ادامه بیان کرد: این جشنواره با حضور بیش از ۱۳۰ طلاب جامعه المصطفی از کشورهای مختلف برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی طوسی را تحقق اهداف  اسلامی و دینی عنوان کرد و افزود: این جشنواره یک گردهمایی پژوهشی با قدمت قابل توجه در اهداف المصطفی است و در واقع تابلویی از ظرفیت های پژوهشی المصطفی است.
رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس گفت: سخنرانان این جشنواره حضرت آیت الله اعرافی و حضرت آیت الله رئیسی می باشند.
جشنواره گردهمایی مهم پژوهشی حوزه های علمیه با نگاه بین المللی است
در ادامه علی عباسی معاونت پژوهشی جامعه المصطفی بیان کرد: بیست سال از شروع جشنواره می گذرد و غیر از یک وقفه یک دوره، در تمام  دوره ها جشنواره برگزارشده است.
وی هدف اصلی جشنواره ارائه تابلویی از فعالیت های پژوهشی و تحقیقی المصطفاییان عنوان کرد و افزود: جشنواره یکی از گرد همایی های مهم پژوهشی حوزه های علمیه با نگاه بین المللی است که امتیاز خاصی به جشنواره داده است.
معاونت پژوهشی جامعه المصطفی با بیان اینکه جامعه المصطفی در گذشته عمدتا به فعالیت های آموزشی پرداخته و پایان نامه نویسی بسیار کم بوده است؛ تصریح کرد: در حال حاضر موضوع ویژه فراخوان آثار معنویت گرایی در جهان معاصر و همچنین موضوعات مختلف به تناسب سال است.
وی اظهار کرد: دو محور در نوزدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی مد نظر است؛ محور اول معرفی، تکریم و تحلیل از آثار علمی که توسط پژوهشگران المصطفی طی سال قبل منتشر شده و همچنین آثار علمی در قالب کتاب های تالیفی و ترجمه و محور دوم فراخوان ویژه جشنواره که یکی از موضوعات مهم در عرصه بین المللی است.
علی عباسی در خصوص بودجه این جشنواره گفت: هزینه ما تنها تقدیری است که از برگزیدگان می شود و هدف ما بهره وری و کیفیت بیشتر جشنواره با استفاده حداکثری از حداقل امکانات است.
مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام  به نوعی اشاره به رویکرد بین المللی این پایگاه عظیم اهل بیت است
حسین متقی دبیر جشنواره جامعه المصطفی در ادامه بیان کرد: برگزاری این جشنواره در مشهد کنار بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) افتخار بزرگی است و معتقدیم تمام جریان های معنویت گرایی در جهان معاصر اگر عرضه به کتاب الله و عترت پیامبر نشود معنویت هایی نیستند که بیان از واقعیت داشته باشند.
وی تصریح کرد: وقتی بحث معنویت گرایی را به کتاب الله و عترت پیامبر عرضه می کنیم عملا خروجی به نوعی نهضت معنویت خواهی منور به ائمه اطهار می شود و قلب همه ما آرامش می یاد.
دبیر جشنواره جامعه المصطفی در ادامه اظهار کرد: مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام  به نوعی اشاره به رویکرد بین المللی این پایگاه عظیم اهل بیت است که به جامعه المصطفی توفیق مضاعفی داده که در این عرصه هم نقش آفرینی کوچکی داشته باشد.
وی با بیان اینکه ۷۱۵ اثر علمی با ۱۱ زبان از ۲۶ ملیت و ۲۱۰ مقاله در حوزه های مختلف دریافت شده است؛ افزود: فراخوان آثار معمولا در خود جشنواره و یا پس از پایان جشنواره اعلام می شود.
متقی با اشاره تفاوت نوزدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی نسبت به سال های گذشته؛ تصریح کرد: در این دوره از ۱۵ دانشمند فعال در حوزه معنویت گرایی  برای تولید مقالات و عرضه در این جشنواره دعوت شده است.
گفتنی است؛ نوزدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی روز پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه در تالار قدس آستان قدس رضوی برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن