اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

موزه عبرت در مشهد راه اندازی می شود

کد خبر : 9341

اعضا ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان رضوی با استاندار دیدار کردند.به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلام و امام شهدا، اظهار داشت: این ایام، فرصت بسیار خوبی برای احیای ارزش های انقلاب اسلامی مثل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که در درون خود عدالت و پیشرفت را به دنبال دارد به ویژه در این دهه که از سوی مقام معظم رهبری به ” دهه ی پیشرفت و عدالت” نامگذاری شده است.
وی افزود: باید قدردان این انقلاب باشیم؛ انقلابی که برای ما خودباوری و استقلال و خوداتکایی را به ارمغان آورد و دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه های مختلف اعم از هسته ای، نانو، سلول های بنیادی و غیره در سایه ی این انقلاب حاصل شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: رشد علمی و اقتصادی و قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و فرامنطقه همه نشانگر شعار ما می توانیم است که به برکت این انقلاب به دست آمده است.
رشیدیان ابراز امیدواری کرد: این ملت و نسل جوان ارزش های انقلاب اسلامی را در خود ساری و جاری کرده و هر روز شاهد پیشرفت و توسعه در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی و فنی باشیم.
وی از دهه ی فجر به عنوان نمادی برای ظهور و بروز اتحاد، انسجام و وحدت ملی تحت زعامت مقام معظم رهبری یاد کرد وگفت: این دهه یادآور تلاش ها و از خودگذشتگی ملتی است که برای تحقق ارزش های بنیادین اعتقادی و ملی جان فشانی کردند.
رشیدیان با بیان این که محور اصلی انقلاب اسلامی، حرکت بر مدار ایمان و ارزش های الهی بوده و هست تاکید کرد: رمز استمرار آن، تدوام این ارزش های ایمانی و انقلابی و وحدت کلمه در عین تکثر قومیت ها و سلائق مختلف، با روحیه ایثار و شهادت، در جامعه است.
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همواره امام راحل (ره) در تعارض حق و باطل و مقابله با استکبار سه خاکریز مهم شامل: مستضعفان جهان در مقابل استکبار جهانی، مسلمانان جهان در تقابل با دنیای استکبار و ملت ایران به عنوان یک کل بهم پیوسته، را مورد توجه قرار می داند.
رشیدیان ادامه داد: توجه به وحدت کلمه آن هم در شرایط کنونی دنیا با توجه به مواضع رئیس جمهور جدید آمریکا، اظهارات نخست وزیر انگلیس، وضعیت جهان اسلام، هجمه ی دنیای سکولار علیه ارزش های دینی و باورهای اعتقادی، ظهور گروهک های تکفیری و افراطی مثل داعش و وهابیون که سعی در ایجاد شکاف بین مسلمانان دارند؛ ضرورتی غیر قابل اجتناب است.
وی با بیان این که امروز که امت اسلامی به دلیل تحرکات غیر انسانی داعش به نام اسلام به شدت رنج می برد و صهیونیستی ها با سوء استفاده از شرایط به توسعه ی شهرک سازی خود ادامه می دهند؛ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام، همواره بر تحقق این مهم تاکید دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از نمادهای این وحدت کلمه، حضور پرشور و گسترده ی مردم در ویژه برنامه های ایام الله دهه ی مبارک فجر است و این موضوع در پایتخت معنوی ایران و فرهنگی جهان اسلام از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که در عرصه ی بین المللی بروز و ظهور دارد.
رشیدیان گفت: مشهد مقدس باید در این ایام، ندای وحدت و همدلی را در سایه منویات و هدایت های مقام معظم رهبری به دنیا مخابره کند
رشیدیان با اشاره به اجرای بیش از ۵۲ هزار ویژه برنامه در ایام الله دهه ی فجر، افزود: با توجه به این که ولی نعمت و صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند؛ رویکرد مردمی این برنامه ها باید حفظ شود.
وی حضور و مشارکت چشمگیر و گسترده ی مردم مردم استان در  راهپیمایی ۲۲ بهمن را خواستار شد و تصریح کرد: قطعا این مهم، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های شخصیت های موثر در شکل گیری انقلاب اسلامی در مشهد و استان نظیر مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله طبسی و شهید هاشمی نژاد اشاره کرد و افزود: شایسته است که لوح یادبود و یا نمادی برای ورودی مسجد کرامت و امام حسن (ع) مشهد، به عنوان پایگاه و محل حضور رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) نصب شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سایر نقاط مشهد و شهرستان ها که محل تجمع انقلابیون بوده و خاطرات ماندگاری از آن اماکن به یادگار مانده باید با نصب المان های، نشان گذاری شود تا نسل جدید بدانند برای به دست آوردن این انقلاب چه زحمت هایی کشیده و چه خون هایی به زمین ریخته شده است.
رشیدیان در پایان از مقدمات احداث موزه ی عبرت (۲) در مشهد با همکاری برخی نهادها و ادارات مرتبط خبر داد و گفت: تاریخ سراسر افتخار خراسان رضوی و نقش برجسته ی پیشکسوتان انقلاب اسلامی و شخصیت های برجسته ی این خطه در پیروزی انقلاب، در این موزه به تصویر کشیده خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن