اسلاید شودانش و فناوریستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری آیین سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 9234

آیین سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام صبح امروز در سالن همایش های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد ستاد ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ۲۰۱۷، «علی‌رضا رشیدیان» با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام دارای شرایطی ویژه جهت معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی به جهانیان است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که تهاجمات گسترده دشمنان با هدف گیری امت اسلامی بارز است، رسالت اهل قلم در حوزه مسایل فرهنگی تعیین کننده تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه کتاب بخش مهمی را در بحث مدیریت اسلامی و ادامه پیشرفت در جوامع مختلف ایفا می کند، جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه را برجسته تر برشمرد.

رشیدیان تصریح کرد: یکی از اهداف مهم آیسسکو تقویت هویت فرهنگی به عنوان میراث جامعه اسلامی است و در این سال باید از شاخص های روشن فرهنگ رضوی در این راستا استفاده شود.

وی با بیان اینکه رسالت نویسندگان و ناشران ما، در این حوزه بسیار سنگین است، اظهار کرد: اهالی کتاب باید بتوانند با ایجاد گفتمانی مناسب در جهان رسالت خود را نسبت به انقلاب اسلامی و جامعه فرهنگی ایران به بروز رسانند.

وی تصریح کرد: مشهد، امسال تمدن اسلامی ایران را نمایندگی می کند که باید با تقویت ظرفیت ها و بهره گیری از امکانات به این مهم دست یابد.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه مشهد مهد علم و کتاب است، ادامه داد: نویسندگان مشهدی باید با برنامه ریزی جهت مشارکت تمام نویسندگان مسلمان، در جهت نشان دادن چهره واقعی اسلام و تشیع در جهان بکوشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن