ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تدوین پیش‌نویس اجلاس شهرداران جهان اسلام

کد خبر : 9215

شهردار مشهد با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد در ماه می ۲۰۱۷ گفت: پیش‌نویس متن تعهد نامه اجلاس شهرداران جهان اسلام تهیه شده و این تعهدنامه برای برگزاری پرشور این اجلاس امروز برای تایید و امضاء در اختیار میهمانان رویداد مشهد ۲۰۱۷ قرار می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در ضیافتی که به مناسبت حضور مهمانان خارجی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در محل مجتمع کوهسنگی این شهر برگزار شده بود، اظهار کرد: این نسخه در اختیار نخبگان و میهمانان حاضر در این نشست برای تایید و امضاء قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: نخبگان مسلمانان در سراسر جهان باید از حقوق مسلمانان در دیپلماسی شهری دفاع کنند و در ارائه الگوی جدید مدیریت شهری مبتنی بر قرآن و اهل بیت (ع) پیشقدم باشند.
شهردار مشهد افزود: بیش از ۶۰ درصد از جمعیت کشورها در شهرها زندگی می‌کنند و مدیریت شهری همواره با مشکلات زیادی روبروست .
وی بیان کرد: سازمان‌های مختلف بین‌المللی اهداف و برنامه‌های کلی برای حل مشکلات شهری را مشخص کرده‌اند اما این نهادها به دلیل برخورداری از ارزش‌های سکولار نه تنها راه حل مناسب ارائه نکرده‌اند بلکه باعث دوگانگی و تشدید تضاد فرهنگی شده‌اند.
مرتضوی با تاکید بر اینکه نخبگان مسلمان باید به ارائه مدل‌ها و راه حل‌های مناسب برای حل مشکلات دیپلماسی شهری بپردازند، بیان کرد: مدل‌های مناسب برای شهرهای مسلمان نشین مبتنی بر آموزه‌های دینی مورد نیاز است.
شهردار مشهد تاکید کرد: مسلمانان باید حضور فعالتری در صحنه بین‌المللی و دیپلماسی شهری داشته باشند و این مهم جز با تشریک مساعی امت اسلامی قابل تحقق نیست .
وی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی با تمسک به قرآن کریم بیان کرد: بعضی از دانش‌ها به جز از طریق قرآن برای بشر قابل دستیابی نیست و برخی آیات قرآن به وقایع آینده بشریت اشاره دارد که به نوعی رازگویی و اعجاز است.
شهردار مشهد تاکید کرد: مسلمانان باید باید تشریک مساعی شرایطی فراهم آورند که معارف الهی بر قله‌های سرافراز جهانیان بدرخشند و راه سرافرازی اسلام و مسلمین در عمل به آموزه‌های قرآن کریم است.
گفتنی است سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که امسال در همین قالب، کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن