دانش و فناوریستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نمایشگاه ۱۴ قرن تاریخ و تمدن اسلامی جلوه گاه لمس فرهنگ ایرانی – اسلامی نمایندگان کشورهای اسلامی

کد خبر : 9178

مدیر موزه ملی ایران گفت: امیدواریم از طریق نمایشگاه ۱۴ قرن تاریخ و تمدن اسلامی، فرهنگ و تمدن ایران و اسلام را به میهمانان خارجی مراسم پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ۲۰۱۷، «جبرئیل نوکنده» در جریان بازدید از آماده سازی نمایشگاه ۱۴ قرن تاریخ و تمدن اسلامی ایران و خراسان رضوی، اظهارکرد: این نمایشگاه اولین بار است که در کشور دایر می‌شود و از طرفی برای نخستین بار موزه های بزرگ کشور در قالب یک نمایشگاه باهم مشارکت دارند و این اتفاق خوشایندی است.

وی افزود: موضوع ۱۴ قرن تاریخ و هنر و تمدن اسلامی نمایشگاهی است با مشارکت موزه ملی ایران، کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، موزه قرآن، موزه فرش، موزه آبگینه، موزه رضا عباسی و قطعا تجربه ارزشمندی برای آینده خواهد بود.

نوکنده تصریح کرد: ما موزه های منطقه ای زیادی در خراسان و سیستان و … داریم و می‌توانیم با همکاری موزه های سراسر کشور، در موزه های منطقه ای آثار زیادی را با موضوعات مختلف به نمایش گذاشت.

مدیر موزه ملی ایران عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه در احیای تاریخ، فرهنگ ملی و هویت ملی ما تاثیر مثبت دارد و از طریق این موزه می توان هنرهای اسلامی و تنوع چشم گیر آنها را به رخ جهانیان بکشیم.

وی گفت: این نمایشگاه تجربه خوبی است و امیدواریم بتوانیم در دیگر استان ها و شهرستان ها نیز آن را تکرار کنیم، چرا که از این دست نمایشگاه های موزه ای تنها در خارج از کشور و در موزه های بزرگ دنیا اتفاق افتاده است و مشارکت گروهی موزه های کشور توانسته اند اتفاق خوبی را رقم بزنند.

نوکنده افزود: کشور ایران در فرهنگ اسلامی سهم قابل توجهی دارد و حضور نماینده های کشورهای اسلامی سبب می شود تا بتوانند فرهنگ ایرانی – اسلامی را لمس کنند، از طرفی هر کدام از آثار تاریخ و تمدن برای خود حرف های زیادی دارند و با نگاه به تاریخچه آنها می توان به نقش آنها در هنر اسلامی پی برد.

مدیر موزه ملی ایران با بیان این که نمایندگان ۵۱ کشور اسلامی در رویداد  پایتخت فرهنگی جهان اسلام حضور خواهند داشت و امیدواریم بتوانیم از فرصت به دست آمده با افتتاح این نمایشگاه، فرهنگ و تمدن ایران و اسلام را به آنها معرفی کنیم، چرا که این اشیاء به طور غیرمستقیم در قالب جغرافیای فرهنگی ایران اسلامی تاثیرگذار بوده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن