اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استفاده از آموزه های امام رضا در پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 9146

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پایتخت فرهنگی اسلامی سخنش این است که همه بلاد باید از آموزه های امام رضا برای شکل گیری آن استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد؛ تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح پایتخت فرهنگی جهان اسلام در تالار قدس حرم مطهر رضوی بیان کرد: امروزه گروه‌های بسیاری با سوء استفاده از نام اسلام مسلمانان را مورد ستم قرار می دهند.

وی تصریح کرد: امروزه گروه‌های تکفیری با اینکه به خون‌ریزی و ستم به مردم جهان مشغولند از نام اسلام با بی شرمی تمام سوءاستفاده می‌کنند؛زمانی می توانیم زندگی توحیدی داشته باشیم و از آن استفاده کنیم که با ولایت الهی، و استفاده از فرهنگ اسلامی زندگی اسلامی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اسلام نامی است که مورد ستم و مظلومیت واقع شده است؛ افزود: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نشان دهنده یک نگاه نو و حرکت نو در نامگذاری شهرهای انتخابی برای پایتخت های جهان اسلام است که با الهام گرفتن از آموزه های حضرت ثامن الحجج(ع) صورت می گیرد.

وی افزود: آنچه ما از مدنیت و تمدن بشری سراغ داریم در پرتو آموخته های انبیا الهی است؛  امروز مدنیت درجامعه بشری مرهون آموخته های دین اسلام هستیم، آنچه در جهان اسلام برای همه مسلمانان با هویت اسلامی اصالت دارد، آن است که بدانند اسلام درون و بیرون انسان را در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، خانواده به نحوی باید و نباید را برای انسان ترسیم و تبدیل می کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سعادت، دنیا و آخرت انسان را تضمین می کند؛ عنوان کرد: این مدنیت بر کسی پوشیده نیست، حکمرانان با نام اسلام و شکل دادن زندگی بر اساس آموزه های دینی و خدا پرستی می توانند می توانند زندگی انشان را اداره کنند.

وی اظهار کرد: مدینه فاضله ای که امام رضا سنگ بناش را توحید عنوان می کند جامعه ای است که بر مدار اخلاق عقلانیت معنیوت عدالت اجتماعی استوار باشد و سنگ زیر بنای اسلام آموخته های امام رضا برای بشریت است.

وی عنوان کرد: پایتخت فرهنگی اسلامی سخنش این است که همه بلاد باید از آموزه های امام رضا برای شکل گیری آن استفاده کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پایتخت اسلامی یعنی ما به برکت سیره سلوک امام رضا برای تمدن اسلامی بهترین زندگی را برای جامعه بشریت ارائه دهیم؛ زندگی که  در آن تشکیل خانواده، مبانی اخلاقی و ارتباط اسلامی در زیر سایه امام رضا معنا پیدا می کند و با خشونت، مبارزه با فساد مبارزه می کند.

وی فرهنگ غرب را تهدیدی برای جهان اسلام دانست و گفت: اگر ما از فرهنگ اصیل اسلامی دور بمانیم مطمئنا به قهقرا می رویم؛ رمز موفقیت و پیروزی جامعه اسلامی پیش روی  به سمت فرهنگ غنی اسلامی و به هویت اسلامی است.

وی افزود: آنچه که امروز جهان اسلام باید به آن توجه کند؛ انسجام، اتحاد و وحدت است، که مسلمانان باید در این راه ایستادگی کنند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: هویت دینی به بیداری جهان اسلام کمک کرده و باید این بیداری اسلامی را در جامعه رواج دهیم و از اخلاق جاهل مابانه فریب دشمنان دور بمانیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه دنیای اسلام هویت دینی و اسلامی خود را گم کرده است؛ تصریح کرد: امروز به جای سنت نبوی فرهنگ غربی بر جامعه اسلامی غلبه کرده و این تهدیدی برای جهان اسلام است که باید با روشنگری و بصیرت افرینی از این خطر جلوگیری کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن