اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

انتخابات خانه های مطبوعات سراسر کشور به صورت الکترونیک و در اسفند برگزار می شود

کد خبر : 9052

حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برپایی انتخابات خانه های مطبوعات سراسر کشور در نیمه اسفند گفت: برای نخستین بار برگزاری انتخابات هیأت مدیره به صورت الکترونیک، متمرکز و همزمان انجام می شود.

به گزارش صبح مشهد، وی همچنین به ضرورت توسعه تشکل های مطبوعاتی اشاره کرد و افزود: سیاست عمومی دولت، عقب نشینی به نفع صنوف و کمک به نهادسازی از این طریق است و تلاش کرده ایم این سیاست را در همه شئون، تسری دهیم تا دولت از تصدی گری های رایج فاصله بگیرد و بعلاوه حتی در حوزه سیاستگذاری هم از ظرفیت صاحبان اصلی کار استفاده شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مطابق شیوه نامه برگزاری این انتخابات، ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد که  اعضای فعلی خانه های مطبوعات و متقاضیان جدید عضویت با دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir)، نسبت به ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، دارندگان کارت حرفه ای روزنامه نگاری و آن گروه از سرپرستان رسانه های سراسری که مدارک خود را قبلا در این سامانه بارگذاری کرده اند، نیاز به بارگذاری مجدد ندارند.

یادآور می شود خانه های مطبوعات استانها از دهه ٨٠  در مراکز استانها تشکیل شده است و تشکل اصلی اصحاب رسانه در استانها به شمار می آید و اعضای آن جمعا بالغ بر ۵هزار نفر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن