اجتماعی

معاون مدیرکل:جشنواره مطبوعات استان آرزوی اداره کل ارشاد بود

کد خبر : 9023

برگزاری جشنواره مطبوعات استان یکی از آرزوهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به شکر خدا و همت مدیران خانه مطبوعات استان شکل گرفت.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب به ستاد خبری اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری خراسان رضوی گفت: با توجه به این که در عرصه فعالیت رسانه ای جزو ۳ استان برتر کشور هستیم ضرورت داشت که با برگزاری جشنواره مطبوعات استان بار دیگر داشته ها و توان مطبوعاتی و رسانه ای خود را به سنجش بگذاریم و مورد ارزیابی قرار دهیم که این فرصت را خانه مطبوعات استان فراهم کرد. به گزارش صبح مشهد، «یوسف امینی» افزود: رسانه ها با توجه به رسالتی که دارند و در قانون مطبوعات هم به آن اشاره و در فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز بارها به آن توجه شده است نسبت به رسالت خطیر خود آگاهی و دانش دارند که امیدواریم سوژه ها و آثاری که در جشنواره مطبوعات اخیر مورد ارزیابی قرار می گیرد به این نکات مهم پرداخته شود و افرادی که فعالانه و بدون حب و بغض شخصی با قلم شیوای خود مشکلات و کمبودهای جامعه را منعکس می کنند در این جشنواره توسط داوران دیده شوند و جایگاه اصلی مطبوعات استان به نحو شایسته معرفی شود.
خراسان رضوی ، پیشینه فرهنگی
وی درباره جایگاه مطبوعات استان در کشور گفت: بدون شک با توجه به فعالیت دو رسانه سراسری استان (خراسان- قدس) که به صورت چاپ هم زمان در استان و کشور حضور دارند، همچنین فعالیت رو به رشد سه روزنامه استانی دیگر در کنار آن ها (شهر آرا- خراسان رضوی – اتفاقیه) نوید دهنده روزهای خوب و شکوفایی مطبوعات استان است. استانی که در واقع پیشینه و سابقه مطبوعاتی و فرهنگی ویژه ای در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) داشته و دارد. وی یاد آور شد: مطبوعات استان به دلیل کمی و کیفی قابل مقایسه با استان های دیگر نیست حتی استان هایی مانند آذربایجان شرقی و اصفهان که در برهه زمانی، دارای نقش تعیین کننده ای در مطبوعات بودند.
فعالیت کم نظیر خانه مطبوعات
معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره فعالیت ها واقدامات انجام شده در خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: بسیار خرسندم که بگویم تنها دوره ای است که فعالیت پویا، سازمانی و تشکیلاتی در خانه مطبوعات استان را شاهد هستم. وی افزود: از زمانی که خانه مطبوعات استان بر اساس اساسنامه و شکل ساختاری جدید تشکیل شد همه مدیران و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعاتف تلاش های وصف ناپذیر و کم نظیری را در ارتقای خانه مطبوعات استان به کار بستند و ثمره این فعالیت در برگزاری اردوهای تفریحی، کلاس های آموزشی، جشن روز خبرنگار و همچنین در بهترین شکل کار، همین جشنواره مطبوعات استان به منصه ظهور رسید که باید به رئیس هیئت مدیره آن آقای دکتر احدیان، آقای فیاضی و مهندس نوریان مدیر خانه مطبوعات تبریک و دست مریزاد گفت که چنین منسجم و پر تلاش چه از زمان تشکیل خانه و چه هم اکنون که پی برگزاری جشنواره فاخر مطبوعات استان هستند همت می ورزند.
امینی، ادامه داد: در جریان هستم با توجه به این که فعالیت دو ساله هیئت مدیره خانه مطبوعات استان به روزهای پایانی خود نزدیک شده است اما نه تنها این دوستان کار را رها نکرده اند بلکه با تمام توان، قدرت و انرژی بیشتر در خانه مطبوعات به رتق و فتق امور صنفی ادامه می دهند و در یک کلام باید گفت که خانه مطبوعات استان خانه گرم، دوستی، همدلی و هم افزایی اعضای تشکیل دهنده آن است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن