اسلاید شومشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استاندار خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد دیدار کرد

کد خبر : 9026

در آستانه مراسم رسمی افتتاحیه رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، استاندار خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد. به گزارش صبح مشهد، علی رضا رشیدیان در این دیدار گفت: همه ی برنامه های این رویداد بزرگ برگرفته از آموزه های دینی و فرهنگی است  و از این فرصت برای معرفی ظرفیت های تاریخی و مفاخر بزرگ، مشهد مقدس استفاده خواهد شد.

وی افزود: در عین حال، ۶٠ درصد از برنامه های که برای این سال تدوین شده است به صورت مستقیم با محوریت فرهنگ و معارف رضوی و سایر فعالیت ها نیز در این بستر تعریف شده است .
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: باید از ظرفیت زیارتی شهر مشهد در تداوم ارزش های بنیادی بر اساس سیره ی امام رضا (ع)، انس با قرآن و حب اهل بیت، پیوند قرآنی و سایر استفاده کنیم و پیش بینی می کنیم در سال جاری٣٠ درصد افزایش زائر خارجی به ویژه از حوزه هایی مثل هندوستان، داشته باشیم.
رشیدیان تاکید کرد: باید از این انتخاب با توجه به ظرفیت های موجود در مشهد، از جمله بارگاه منور رضوی، به نحو شایسته ای استفاده کنیم؛ بگونه ای که منحصر به این سال نبوده و در جهان اسلام تداوم و نقش و جایگاه داشته باشد.
آیت الله علم الهدی امام جمعه ی مشهد نیز بر توجه به فرهنگ و معارف رضوی در تدوین و اجرای برنامه ها تاکید کرد و گفت قطعا توجه به فرهنگ رضوی با محوریت آستان قدس می تواند به معرفی شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، کمک کند.
نماینده ی ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین بر مشارکت آستان قدس رضوی و همه دستگاه ها و نهاد ها در برنامه ها تاکید کرد.
همچنین در مراسم دیگری با حضور استاندار در دبیرخانه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، از دو پوستر مراسم رسمی افتتاحیه پایتخت فرهنگی جهان اسلام رونمایی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن