اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

ساخت المان‌های ملل اسلامی در مشهد

کد خبر : 9011

ایجاد چهار المان با موضوع زیارت، تهیه پرچم کشورهای اسلامی، ساخت دو المان با موضوع ملل اسلامی، معرفی مراکز گردشگری و اجرای طرح بین‌المللی نائب‌الزیاره از جمله اقدامات حوزه گردشگری شهر مشهد برای پایتخت فرهنگی بودن جهان اسلام است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایکنا، علی قناویزچی، مدیر امور فرهنگی و با اشاره به آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷۷ گفت: بر همین اساس، برای ارتقای این شهر به پایتخت فرهنگی جهان اسلام برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
وی مجهز شدن تلفن ملی زائر به کارکنانی که تسلط کافی به زبان عربی و انگلیسی دارند را از جمله برنامه‌های مورد نظر برای جهانی شدن شهر مشهد دانست و ابراز کرد: کارکنان قبلی تلفن ملی زائر را با گذراندن دوره‌های آموزشی به زبان‌های مختلف آشنا کردیم تا بتوانند در پاسخگویی به زائران خارجی نیز مؤثر باشند .
قناویزچی با اشاره به اینکه زیباسازی مسیر راه‌آهن به متراژ ۱۰ کیلومتر در ورودی شهر با المان‌ها و نقاشی‌های دیواری، از دیگر اقدامات آماده‌سازی شهر مشهد برای ورود به سال ۲۰۱۷ بود، گفت: زیباسازی این محدوده را با تکیه بر روحیه انقلابی و گردشگری شهر مشهد و با مشارکت اداره‌کل راه‌آهن انجام دادیم.
ایجاد المان با موضوع زیارت
وی ادامه داد: ایجاد چهار المان با موضوع زیارت، تهیه پرچم کشورهای اسلامی، ساخت دو المان با موضوع ملل اسلامی، تولید محصولات فرهنگی به زبان‌های انگلیسی و عربی با محتوای گردشگری و زیارت، معرفی مراکز گردشگری و ایجاد طرح بین‌المللی نائب‌الزیاره از دیگر اقدامات حوزه گردشگری شهر مشهد برای پایتخت فرهنگی بودن جهان اسلام است.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری معاونت فرهنگی ـ اجتماعی مشهد افزود: برگزاری تور محله‌گردی در ایام نوروز، برگزاری نمایشگاه گردشگری با رویکرد سوغات دینی و با هویت تاریخی در اطراف حرم مطهر رضوی، افتتاح موزه واقعه گوهرشاد و برگزاری ۱۰ یادمان میثاق شهدا در خصوص موضوعات واقعه ۲۳ آذر بیمارستان امام رضا(ع) و وقایع بیمارستان قائم تا سال آینده از دیگر اقدامات در خصوص رویداد مشهد ۲۰۱۷ است.
وی گفت: علاوه بر این، سه پایگاه تخصصی راهنمای زائر افتتاح، و پورتال اطلاع‌رسانی شهرستان مشهد چند زبانه می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن