اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

۱۴ قرن هنر و تمدن ایران در دوران اسلامی در مشهد به نمایش گذاشته می شود

کد خبر : 8873

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: همزمان با مراسم افتتاحیه رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، نخستین نمایشگاه ۱۴ قرن هنر و تمدن ایران در مشهد برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ۲۰۱۷، «محمدرضا کارگر» میزبانی مشهد در سال ۲۰۱۷ از رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام را انتخابی شایسته ذکر و اظهار کرد: با فعالیت های گسترده تلاش می شود در طول سال ۲۰۱۷ اتفاقات فرهنگی بزرگ و در خور جایگاه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای هویت بخشی به تاریخ و هنر اسلامی – ایرانی، بیان کرد: از آن‌جا که خراسان سال‌ها نقطه کانونی تحولات جهان اسلام بوده، پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان بسیار برازنده برای شهر مشهد به شمار می رود.

کارگر با بیان اینکه در همین راستا و همزمان با رویداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷، تاریخ ایران اسلامی در ۱۴ قرن گذشته به نمایش گذاشته می شود، گفت: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه با این موضوع در استان خراسان رضوی و بزرگترین نمایشگاه با این ظرفیت در کشور می باشد، تمدن و هنر اسلامی کشور در ۱۴ قرن گذشته، شامل ۲۰۰ شیئ تاریخی و موزه ای از قرون اولیه تا پایان دوران قاجاریه، در قالب یک نمایشگاه در موزه بزرگ خراسان به معرض نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تأکید بر این نکته که شناخت فرهنگ و تمدن اسلامی بدون خراسان امکان پذیر نیست، عنوان کرد: تلاش می کنیم تا با استفاده از همه توان و ظرفیت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در بهمن ماه همزمان با مراسم افتتاحیه رویداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷، آثاری فاخر از دوران اسلامی کشور را در محل موزه بزرگ خراسان به نمایش بگذاریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن