اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

مشهد در فرصت ۲۰۱۷ باید به مقصد گردشگری مذهبی دنیا تبدیل شود

کد خبر : 8803

متاسفانه در حوزه جذب گردشگر دینی حتی از کشورهای اسلامی هم، جز ۱۰ کشور اول نیستیم، به همین منظور رویداد مشهد ۲۰۱۷ و پایتخت فرهنگ اسلامی، فرصتی ارزشمند برای تعریف برند گردشگری مذهبی و جذب توریسم با محوریت فرهنگ رضوی به شمار می رود.

برنامه شباهنگام صدای خراسان رضوی در واپسین ساعات چهاردهمین روز دی ماه میزبان دو مهمان از شهرداری مشهد پیرامون موضوع رویداد مشهد ۲۰۱۷ بود.
به گزارش صبح مشهد، جانشین شهردار در امور پایتخت فرهنگی جهان اسلام با اشاره به چگونگی انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی توسط نهاد آیسسکو که تشکیلاتی ذیل سازمان کنفرانس اسلامی است، افزود: بعد از اصفهان که در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شد، مشهد دومین شهر از ایران بعد از گذشت ۱۰ سال می باشد که این اتفاق احتمالا تا ۲۰۲۸ دیگر نصیب هیچ شهری از کشورمان نخواهد شد، لذا ضروری است از این فرصت بسیار ارزشمند و تاریخی نهایت استفاده را برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی به کار برد.

وی در ادامه به جایگاه همیشگی مشهد به عنوان پایتخت معنوی و ضریح دل های عاشق اشاره کرد و تاکید کرد: برنامه ریزی و پیشبرد امور باید به نحوی پیش رود تا جهانیان مشهد را همیشه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان بویژه دنیای اسلام بشناسند و این معطوف به یکسال ۲۰۱۷ نباشد!
علی اصغر عنابستانی افزود: مشهد در افق ۲۰۱۷ باید بتواند به پایگاه تعاملات بین المللی و شهری اثرگذار در مسائل جهانی و دنیای اسلام با بهره گیری از گفتمان و معارف رضوی تبدیل شود و نقش نخبگان و فرهیختگان در این زمینه بسیار مهم و حساس دیده می شود.

مشاور عالی شهردار مشهد به تجربه کشور اسلامی مالزی در خصوص تعریف برند غذای حلال و سودآوری اقتصادی این کشور از این اقدام اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: وجود آستان ملکوتی ثامن الحجج، فرصت بی نظیری نصیب کشورمان نموده تا با تعریف برند گردشگری دینی، مشهد را به مقصد و هدف اول گردشگری مذهبی دنیا تبدیل و از مواهب فراوان فرهنگی و اقتصادی آن برای توسعه کشور استفاده نماییم.

عنابستانی در پایان حوزه تمدنی خراسان را بسیار غنی دانست و به بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره و تاکید کرد: فرصت پایتخت فرهنگ اسلامی می تواند احیا تمدن بزرگ اسلامی را که خراسان از دیرباز مهد و خاستگاه آن بوده، به دنبال داشته باشد.

فرصت پایتخت فرهنگ اسلامی به توسعه دیپلماسی عمومی منجر می شود/ شهرداری برنامه های متعددی برای مشهد ۲۰۱۷ پیش بینی نموده است

دیگر مهمان برنامه شباهنگام صدای خراسان رضوی، سید رحمان میرزاییان مدیر دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد ۲۰۱۷ بود.
وی فرصت پایتخت فرهنگ اسلامی را برای توسعه و بهینه سازی زیر ساخت ها و همچنین جذب گردشگر، بسیار مغتنم دانست و افزود: شهرداری مشهد از ۲ سال پیش با تدوین نقشه راه و تایید شورای اسلامی شهر کلیه برنامه های خود را بر دو محور زیر ساختی و نرم افزاری تعریف نمود که بر اساس آن، بهره برداری از خط ۲ قطار شهری، فضای سبز کمربندی جنوبی، ساماندهی سیمای شهری، باغ راه زیارت حد فاصل پلیس راه تا حرم، پارک دانش با موضوع مفاخر مشهد و توسعه پارک مینیاتوری از برنامه های زیر ساختی و عمرانی شهرداری برای مشهد ۲۰۱۷ می باشد.
وی برگزاری اجلاس مدل جوانان کشورهای اسلامی و اجلاس جاده ابریشم را برنامه های حوزه نرم افزاری و فرهنگی قبل از فرا رسیدن رویداد مشهد ۲۰۱۷ و پیش بینی برگزاری اجلاس جامعه ایمن و اجلاس بزرگ شهرداران کشورهای اسلامی را از دیگر برنامه های پیش روی مدیریت شهری بیان نمود.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن