اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصت ویژه صدور فرهنگ رضوی به جهانیان

کد خبر : 8724

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد ۲۰۱۷ گفت: سال میلادی پیش رو فرصت ویژه ای است تا پیام فرهنگ رضوی به جهانیان صادر شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری ستاد شهری مشهد ۲۰۱۷، سید رحمان میرزائیان با بیان اینکه در سال جدید میلادی، مشهد از طرف آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده، اظهار داشت: هر چند معتقدیم عناوین وضعی بین المللی که به این رویدادها اختصاص می یابد، مسئله ای نیست که مشهد الرضا ( ع ) به آن نیاز داشته باشد، ولی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام را فرصتی برای توسعه دیپلماسی عمومی و شهری تلقی نموده که می تواند در سطح شهری، ملی و بین المللی تحولات خوبی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و علمی و پژوهشی برای شهروندان و شهر مشهد خلق نماید.

وی افزود: پایتخت فرهنگی عنوانی است که طی یک دهه گذشته در جهان اسلام با هدف تحکیم روابط امت های اسلامی، به واژگان دیپلماسی فرهنگی اضافه شده است.

میرزائیان در ادامه با بیان اینکه شایسته است اولین اقدام معرفی ظرفیت ها و فرصت ها به مردم باشد، تصریح کرد: مشهد ۲۰۱۷ یک رویداد شهری نیست بلکه باید با نگاه ملی و فرا ملی به آن، شهرداری و سایر نهادهای شهری را حمایت و یاری داد.

وی گفت: شهرهایی که به عنوان پایتخت فرهنگی در اروپا و یا جهان اسلام معرفی می شوند، از این مهم به عنوان فرصتی برای رشد و توسعه گردشگری،بهینه سازی و توسعه زیرساخت ها و ارتقای بهره وری ، جهش کمی وکیفی ارتباطات و تعاملات بین المللی و کارآمد سازی ظرفیت های مدیریتی و اجرایی استفاده می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن