مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

رویداد «مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی» مقدمه‌ای بر اجرای برنامه‌ریزی‌های مستمر کلان شهر مذهبی جهان

کد خبر : 8688

شهرداری پیشقدم در این زمینه بوده و با مساعدت شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری برنامه‌های متعددی پیش بینی و اجرایی شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید رحمان میرزاییان با بیان این مطلب در جریان گفتگوی زنده رادیویی «شهرما» که در آستانه سال ۲۰۱۷ میلادی از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: مشهد مقدس شهر امام هشتم (ع) و عاشقان و دلباختگان اهل‌بیت (ع) است و نیازی ندارد ارگان‌ها و نهادهای بین‌المللی القابی را برای این شهر مذهبی در نظر گیرند. اما در عین حال مشهد مقدس دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد تا آموزه‌های شیعی، اسلامی و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به جهان معرفی شود.
وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است که آغاز سال ۲۰۱۷ می‌تواند شروعی برای سال‌های آتی و مقدمه‌ای برای این کلانشهر باشد تا اقدامات به صورت مستمر در این شهر مذهبی رقم بخورد.
مدیر دبیرخانه ستاد مشهد ۲۰۱۷ به انجام فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در سطح شهر و آماده‌سازی مشهد مقدس به منظور میزبانی از پایتخت فرهنگ جهان اسلام اشاره کرد و افزود: از مدت‌ها پیش خط ۲ قطارشهری مشهد اجرایی شده بود و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
میرزاییان ادامه داد: همچنین احداث کمربندی جنوبی، پارک‌ها و فضاهای سبز متعدد، نورپردازی شهری و… از جمله اقدامات زیرساختی در این خصوص به شمار می‌رود.
وی انتخاب پایتخت فرهنگی را روالی دانست که از سال ۲۰۰۵ در کشورهای اروپایی و آسیایی رواج یافته و خاطرنشان کرد: این امر به منظور ارتقا و بهره‌مندی از زیرساخت‌ها، جهش در تعاملات و ارتباطات بین‌المللی و رشد و توسعه گردشگری صورت می‌پذیرد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری به منظور کسب آمادگی برای سال ۲۰۱۷، گفت: شهرداری پیشقدم در این زمینه بود و با مساعدت شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری برنامه‌های متعددی تدارک دیده شد.
مدیر دبیرخانه ستاد مشهد ۲۰۱۷ تصریح کرد: به این منظور اجلاس شهرداران جهان اسلام در اردیبهشت ماه، هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن در اسفندماه و هفته‌های مشهد در کشورهای اسلامی برنامه ریزی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن