اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری خراسان رضوی برگزار می شود

کد خبر : 8693

اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری خراسان رضوی همزمان با آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی و معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی از امروز ۱۱ دی ماه برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد، نشست خبری اولین جشنواره استانی مطبوعات خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان برگزار و مجتبی نوریان مدیر عامل خانه مطبوعات به تشریح برنامه های جشنواره پرداخت.
وی گفت: مجوز برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات، برگزاری جشنواره مطبوعات استانی است، لذا جشنواره استانی از امروز ۱۱ دی ماه آغاز می شود.

نوریان با بیان اینکه این جشنواره جایگزین جشنواره مطبوعات سراسری شده است؛ افزود: داوران این مسابقه علی هاشمی عضو هیات مدیره خانه مطبوعات، غلامرضا بنی اسدی یکی از برندگان بومی جشنواره، بهروز محسنی روزنامه نگار پیشکسوت، لیلا رستگار منتخب مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها و سید جلال فیاضی منتخب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و از اعضای هیئت منصفه مطبوعات می باشند.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: ۸ رشته اصلی مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس ( خبری، و غیر خبری)، خبر، گزارش (خبری، تحقیقی)، مصاحبه، تیتر و طراحی و در بخش ویژه مشهد ۲۰۱۷ ؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه khrz.pressfestival.ir آثار خود را که از اول سال ۹۴ تا ۲۰ دی ماه ۹۵ منتشر شده است را در دو رشته و حدکثر ۶ اثر و در بخش ویژه نیز دو اثر تا ۲۶ دی ماه ۹۵ ارسال کنند.

وی با بیان اینکه ۲۷ نفر در ۹ گروه در این جشنواره برگزیده می شوند؛ اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه اهدا می شود.

نوریان در خصوص شرایط شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: متقاضیان باید عضو رسمی خانه مطبوعات باشند یا دارنده کارت حرفه ای از وزارت ارشاد بوده و یا رابطه بیمه ای با یکی از رسانه ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس اساسنامه جدید خانه مطبوعات، تنها عکاسان، خبرنگاران و گرافیست ها می توانند عضو این خانه شوند.

وی با اشاره به دو سال تعطیلی این خانه؛ افزود: این تعطیلی موجب مشکلات زیادی برای خبرنگاران و عدم انسجام لازم در خانواده بزرگ رسانه شده بود.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بیان کرد: در حال حاضر چهار کمیته رفاه، ورزش، آموزش و شهرستان ها توسط خانه مطبوعات راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه همواره یکی از دغدغه های این خانه ایجاد فضای فرهنگی برای خبرنگاران بوده است؛ تصریح کرد: در کمیته رفاه با بر گزاری اردوهای خانوادگی برای اعضا سعی در محوریت قرار گرفتن خانواده در برنامه های رفاهی اعضا بوده است.

وی گفت: علی رغم پیگیری های متعدد در زمینه درمان و مسکن خبرنگاران متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیدیم و مسئولین نیز حمایت نمی کنند.

نوریان با بیان اینکه چهار جلسه آموزشی به عنوان خبرنگاری بحران برگزار شده است؛ از برگزاری دوره آموزشی ۶۰ ساعته در نیمه دوم دی ماه سال جاری توسط مرکز مطالعات رسانه نیز خبرداد.

وی ضمن ابراز خوشحالی از عدم وابستگی خانه مطبوعات به هیچ ارگان یا تشکیلاتی اظهار کرد: در مدت دو سال برپایی خانه مطبوعات، این خانه توانسته ۲۰۰ میلیون تومان از موسسه ملل و وزارت ارشاد جذب کند.

وی با اشاره به ۲۵۰ عضو خانه مطبوعات گفت: خبرنگاران در صورت بیمه رسانه می توانند عضو رسمی و در غیر این صورت عضو افتخاری این خانه شوند و از مزایای آن استفاده کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن