اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن و اولین اجلاس منطقه ای آن در مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8660

اجلاس بین المللی جامعه ایمن هم زمان با رویداد مشهد ۲۰۱۷ و با محوریت شهرداری مشهد برگزار می شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت اطلاع رسانی جامعه ایمن، در سال ۱۹۷۹ در اجلاس آلماتای قزاقستان سلامتی و در سال ۱۹۸۹ در اجلاس سوئد ایمنی به عنوان حق اولیه بشر به رسمیت شناخته شد و کشورهای عضو سازمان ملل متعهد به تامین سلامتی برای همه افراد بشر شدند. در سال ۱۹۹۱ اولین کنفرانس جهانی جوامع ایمن در شهر استکهلم سوئد برگزار و لوح ایمنی و جامعه ایمن به اولین شهر ایمن دنیا (فالکوپنیگ) اهدا شد. تا کنون بیش از ۳۰۰ شهر دنیا موفق به کسب لوح جامعه ایمن شدند تلاش برای عضویت در شبکه جهانی جوامع ایمن شروع فرآیندی است که به کمک جوامع ایمن که این مسیر را طی کرده اند هر چه زودتر به شاخص های تعیین شده ایمنی و کاهش آسب های دست پیدا کنیم.

پروژه جامعه ایمن در شهرداری مشهد از سال ۹۱ و با شعار: داشتن زیر بنایی مبتنی بر مشارکت و همکاری بین بخشهایی که که متولی ایمنی در جامعه ایمن هستند آغاز شد.

با تشکیل کارگروه های تخصصی، شورای سیاست گذاری جامعه ایمن در شهر مشهد و کمیته راهبردی جامعه ایمن در منطقه حضور مستمر و موثر در اجلاسهای بین المللی الحاقیه منطقه ای شهرداری مشهد در شبکه جهانی جوامع ایمن در سال ۹۴ انجام و پروژه در منطقه ثامن آغاز به کار کرد.

در جریان بیست و دومین اجلاس بین المللی جامعه ایمن در شهر نان تایلند و حضور موثر هیات شهر مشهد و جلسات تخصصی و فشرده موفق به اخذ مجوز برگزاری اولین اجلاس منطقه ای جامعه ایمن با حمایت مرکز جهانی جامعه ایمن گردید که این مهم همزمان با برنامه های مشهد ۲۰۱۷ اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است در حال حاضر ۶ منطقه شهرداری مشهد پروژه جامعه ایمن را آغا و همزمان با اجلاس مشهد ایمن ۲۰۱۷ مراحل الحاق آنها انجام خواهد شد.

اجلاس مشهد ایمن ۲۰۱۷ فرصتی است که همکاری و تعامل سازنده دستگاههای اجرایی و علمی در سطح ملی و با حمایت سازمانهای بین المللی و شهرهای عضو جوامع ایمن و مشارکت سازنده سامان بهداشت جهانی WHO و سازمان ملل متحدUNISDR بتوان گامی موثر در راستای ارتقا ایمنی برداشته و با  کمک به هم امید به زندگی در مسیر و محیطی ایمن را تجربه کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن