اسلاید شومشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

لزوم برگزاری شایسته دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن همزمان با رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8655

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به لزوم توجه به محوریت بین المللی بودن دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در سال ۲۰۱۷ تاکید کرد.
به گزارش صبح مشهد، سید سعید سرابی در جلسه هم اندیشی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد ، اجرای منشور توسعه قرآنی را یکی از اهداف نظام برشمرد و اظهار داشت: ارائه مناسب محتوای نمایشگاه قرآن و عترت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به عنوان مشکل جدی برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ایفای نقش خراسان رضوی در اجرای منشور توسعه قرآنی در کشور یادآور شد: تقارن برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین لمللی قرآن و عترت مشهد با رویداد بزرگ «مشهد ۲۰۱۷» سبب شده تا توجه به محوریت بین المللی بودن این نمایشگاه در سال ۲۰۱۷ ضروری باشد به گونه ای که این امر در همه غرفه‌ها و بخش‌های نمایشگاه مذکور در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مزیت مطلق مشهد را نسبت به سایر شهرهای اسلامی، قرآنی بودن آن برشمرد و اضافه کرد: مشهد به واسطه ظرفیت‌های قرآنی بسیار می‌تواند قطب فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شود.

سرابی افزود: سال گذشته تلاش شد تا نمایشگاه قرآن به مکان دیگری در مرکز شهر منتقل شود اما تا آخرین لحظات این امر محقق نشد بنابراین اگر قرار به تغییر مکان یا غیر آن است باید دلایل این امر مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد را حاصل فعالیتی گروهی برشمرد و تأکید کرد: این نمایشگاه با هدف ارائه دستاوردها و ظرفیت‌های قرآنی مشهد و در فضای بانشاط دینی برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن در مشهد تکمیل کننده نمایشگاه قرآن در پایتخت است، بیان کرد: این نمایشگاه تنها نمایشگاه کشور است که در آن قرآن و عترت با یکدیگر در نظر گرفته شده‌اند.

حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب افزود: مهم‌ترین مشکل ما در برگزاری این نمایشگاه نبود اعتبارات کافی است و در این راستا نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در حالی امسال برگزار شد که اعتبارات تخصیص یافته آن ۳۰۰ میلیون تومان بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های قابل توجه نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال ۲۰۱۷ و فعالیت مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستیم بی تردید نگاه همه کشورهای اسلامی به برنامه‌های مشهد در این رخداد بزرگ فرهنگی است بنابراین باید نمایشگاه قرآن نیز بدون ضعف‌های گذشته و در شأن خراسان رضوی در سال آینده برگزار شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن