ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری مسابقات قرآنی معلمان جهان اسلام در مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8642

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری مسابقات قرآن معلمان جهان اسلام در مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، کاظمی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از زمان انتصاب در ابتدا با اظهار گلایه از عدم پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض نوسازی شهری گفت: مشهد تنها شهری است که در آن شهرداری سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش از محل نوسازی را به مدت سه سال پرداخت نکرده است. کاظمی در ادامه با این که به شدت دچار کمبود فضای آموزشی هستیم و پیگیری های زیادی هم در این باره داشته ایم، تاکید نمود این سهم اختصاص نیافته و امیدواریم شورای شهر در این زمینه تجدید نظر کند و سهم آموزش و پرورش را که از سال ۹۲ پرداخت نشده و هر سال به طور متوسط ۷ میلیارد تومان است پرداخت کند. وی درباره برنامه های اداره کل آموزش و پرورش استان برای مشهد ۲۰۱۷ افزود: مسابقات قرآنی معلمان جهان اسلام، مسابقات دانش آموزی جابربن حیان، مسابقات ورزشی و بومی محلی و مراسم نمادین نام گذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی و جشنواره فیلم رشد به میزبانی مشهد، بخش هایی از برنامه های آموزش و پرورش استان در این زمینه است.

۲۲ مدرسه حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است

وی به برنامه های آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد نیز اشاره و اظهار کرد: ۳۰ اقدام جدید برای مناطق حاشیه شهر مشهد طراحی شده، ضمن این که  هم اکنون۲۲ مدرسه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است و ۲۱ مدرسه نیز ساخته شده است. وی گفت: طی سه سال اخیر ۳۲ میلیارد تومان در حاشیه مشهد هزینه شده که ۲۵ میلیارد تومان از این میزان، برای پروژه های ساخت و ساز بوده است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که مشکلات آموزش و پرورش معطوف به دیگر نهادها و دستگاه ها نیز است، عنوان کرد: با وجود جمعیت در حال افزایش حاشیه شهر و کمبود زمین برای ساخت مدرسه، مسئولان و مردم همچنان از ما درخواست افزایش سرانه آموزشی در حاشیه شهر را دارند.

کمک ۳۳۳ میلیارد تومانی خیران

وی همچنین با اشاره به کمک ۳۳۳ میلیارد تومانی خیران به آموزش و پرورش استان طی سال های اخیر گفت: این رقم در سال ۹۲ حدود ۷۰ میلیارد تومان و در دو سال گذشته نیز به ترتیب ۸۲ و ۹۴ میلیارد تومان بود، ضمن این که در سال جاری و تا زمان حاضر این رقم به ۸۷ میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم تا پایان سال این کمک ها به رقم ۱۰۰ میلیارد تومان برسد. «قاسمعلی خدابنده» معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان استان گفت: ۱۷۵ میلیارد تومان در قالب ۲۰ شاخص به ۲۸ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان پرداخت شده است که این رقم به زودی به ۲۰۵ میلیارد تومان خواهد رسید. وی همچنین با اشاره به آغاز طرح توزیع شیر در مدارس استان، از میانگین توزیع ۶۲ نوبت شیر طی سال گذشته در مدارس استان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته طرح توزیع شیر در استان با هزینه ۳۵ میلیارد تومان انجام شد و خراسان رضوی از این نظر به رتبه اول کشوری دست یافت. وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حضور۲۳۰ هزار نفر گفت: در این آزمون سهم استخدامی خراسان رضوی ۷۹۲ نفر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن