اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استفاده از ظرفیت دیپلماسی زیارت در رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8558

با حضور استاندار خراسان رضوی و نمایندگان اعضای کارگروه ملی زیارت، کمیته کارشناسی این کارگروه  در مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این جلسه گفت: باید مساله ی دیپلماسی زیارت، به عنوان کامل کننده ی سیاست های دیپلماتیک جمهوری اسلامی در رویداد مشهد ۲۰۱۷ که پایتخت فرهنگ اسلامی تعیین شده است مبنای عمل در ارتباط با دنیا به ویژه جهان اسلام قرار گیرد.

وی افزود: رویداد مشهد ۲۰۱۷ ظرفیت بسیار مناسبی است تا در شرایطی که دشمنان، گروه های افراطی و داعش سعی در مخدوش کردن چهره ی عقلایی و رحمانی اسلام را دارند و ایران و تشیع را در مقابل جهان اسلام و افکار عمومی جهان قرار می دهند، بتوانیم از این فرصت، بهره گرفته و این توطئه ها را خنثی کنیم .
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: باید در برش های مختلف جامعه اعم از زنان، جوانان، ورزشکاران، هنرمندان و غیره با محوریت رویداد مشهد ۲۰۱۷، روابط مشترک با کشورهای مختلف به ویژه جهان اسلام را با تکیه بر ظرفیت های تاریخی، فرهنگی مشترک، توسعه و تقویت نموده تا در این تبادلات، ذهنیت منفی که دشمنان از نظام ما و اسلام ارائه می دهند؛ از بین برود.
رشیدیان خاطر نشان کرد: این شرایط، فرصت مغتنمی است که برای ایجاد و تقویت روابط روشنگرانه، اتحاد و انسجام بین مسلمانان و ملت ها می توان از آن بهره مناسب را برد و در این راستا آستان قدس رضوی و مضجع منور امام رضا (ع) هم با توجه به ظرفیت های قابل توجهی که دارد می تواند در حوزه ی بین الملل به کمک کشور و استان آمده و زمینه ی ایجاد گفت و گو و گفتمان مشترک بین فرق، مذاهب و نحله های مختلف اسلامی را در جهت ایجاد همدلی و انسجام بیشتر، فراهم کند.
دبیر کارگروه ملی زیارت در ادامه با اشاره به اینکه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ارزش های دینی بنا نهاده شده است، افزود: امروز هجمه های گسترده ای علیه این مبانی دینی، به َاشکال مختلف در حال وقوع است .
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در هر نظام و حکومتی اشکالات و ایرادتی جود دارد، اظهار کرد: نباید فرصت و زمینه برای دشمنان فراهم کرد تا از این جزئیات برای ضربه زدن به نظام و انقلاب بهره ببرند.
رشیدیان در این شرایط، حفظ انسجام و اتحاد داخلی را ضروری خواند و افزود: عنصر بسیار مهم قوام و دوام و استمرار بخش به فرهنگ دینی در کشور ما، حب اهل بیت (ع) و پیامبر مکرم اسلام (ص) است و بیش از آن، زیارت عنصر بسیار موثر در استحکام دینی است که در بدترین شرایط این کشور چون جنگ و دفاع مقدس و غیره، انگیزه ی مقاومت و ایستادگی و همراهی ها را تقویت نموده و کمبودها را به حاشیه رانده است.
دبیر کارگروه ملی زیارت ادامه داد: حب اهل بیت (ع) یک انگیزه بسیار بالا برای حرکت های جهادی و شجاعانه رزمندگان در عرصه های مختلف بوده و امروز نیز که مسائل و مشکلات فرهنگی نمود یافته، عنصر زیارت می تواند همانند زمان دفاع مقدس؛ برای حفظ ، استمرار و تقویت ارزش های دینی در جامعه به کار گرفته شود.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت تقویت و حمایت از موضوع زیارت در جامعه،  افزود: امروز در کنار کارگروه ملی زیارت کمیته کارشناسی فعال شده تا اقدامات و تصمیمات و مصوبات مبتنی بر کار کارشناسی دقیق و اساسی را ارائه نماید و این کمیته پایه و اساس مصوبات کارگروه ملی زیارت خواهد بود.
رشیدیان عنوان کرد: ظرفیت زیارت در کشور فقط مختص و محدود به حوزه ی فرهنگی و دینی نیست بلکه این فرصت در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی و نیز اقتصادی هم می تواند بسیار موثر و کارگشا باشد .
وی تاکید کرد: زیارت خود زمینه ای برای ایجاد اشتغال، توسعه ی تجارت و بهره گیری از بازار مناسب این عرصه در بحث سوغات می باشد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: چنانکه فقط سوغات، بازاری حداقل سه هزار میلیارد تومانی در استان ایجاد کرده که باید با استفاده از تولیدات داخلی از این فرصت برای رونق اقتصاد استان و کشور بهره گرفت و این بازار عظیم اقتصادی را نباید به خارجی ها واگذار کرد.
رشیدیان تصریح کرد: از این رو باید به ظرفیت های مختلف زیارت در ابعاد متعدد بر مبنای سند چشم انداز و اسناد بالا دستی توجه جدی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن