اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

اجرای ده‌ها برنامه قرآنی در رویداد «مشهد۲۰۱۷»/ اهدای نشان «رحما بینهم» به افرادی که در وحدت اسلامی نقش داشته‌اند

کد خبر : 8536

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نخستین جلسه کمیته قرآن پایتخت فرهنگ اسلامی ۲۰۱۷ از اجرای ده‌ها برنامه قرآنی خبر داد و از نمایندگان نهادها درخواست کرد تا نسبت به معرفی چهره قرآنی مشهد به جهان اسلام، اهتمام ویژه داشته باشند

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، سید سعید سرابی در ابتدا با اشاره به تاریخچه معرفی پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: پروژه معرفی شهرها به‌عنوان پایتخت فرهنگی از سال ۲۰۰۵ و از شهر مکه آغاز شد. هرسال سه شهر عربی، غیرعربی و آفریقایی به‌عنوان پایتخت فرهنگی معرفی می‌شوند
وی افزود: در سال ۲۰۰۶ شهر اصفهان و در سال ۲۰۱۷ مشهد از سوی آیسسکو انتخاب‌شده است. در تهران و در سطح ملی ستادی با مدیریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصوبه هیئت دولت تشکیل‌شده است که در استان نیز با مدیریت استاندار خراسان رضوی ستاد در حال فعالیت است.

تصریح کرد: چهار ستاد فرعی در مشهد تشکیل‌شده که کارهای عمرانی، کارهای برون‌مرزی، ستاد شهری و ستاد رخدادها و فعالیت‌ها را انجام می‌دهند که هرکدام توسط استانداری، وزارت امور خارجه، شهرداری و اداره ارشاد هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشهد مقدس علاوه بر ظرفیت در حوزه رضوی، ظرفیت بسیاری در فعالیت‌های قرآنی دارد، عرصه تلاوت، حفظ و هنرهای قرآنی در مشهد بسیار گسترده است که باید از این وضعیت استفاده بهینه را ببریم.
سرابی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های افتتاحیه مشهد ۲۰۱۷ پرداخت و گفت: مراسم افتتاحیه روز پنجم بهمن‌ماه با شرکت ۴۰۰ نفر از شخصیت‌های داخلی و خارجی در مشهد برگزار می‌شود که در آن نخبگان، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری جهان اسلام حضور دارند.

بر اساس این گزارش در ادامه جلسه نمایندگان سایر نهادها عملکرد خود را در رویداد مشهد ۲۰۱۷ اعلام کردند. در رویداد مشهد ۲۰۱۷ در حوزه قرآنی برگزاری نمایشگاه قرآن کریم با رویکرد مشهد ۲۰۱۷، مسابقات دانشجویان کشورهای اسلامی، المپیاد قرآن جامعه المصطفی العالمیه، چاپ هنری قرآن کریم، تدوین مستند قرآنی، از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.
همچنین اهدای نشان رحمابینهم به افرادی که در وحدت اسلامی نقش داشته‌اند. کتابت قرآن، مسابقه بزرگ نسیم رحمت، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، اذان و تواشیح دانش آموزان سراسر کشور، حفظ موضوعی آیات قرآن و زیارت امین الله با شرکت ۵۰ هزار دانش آموز بخش دیگری از برنامه‌های قرآنی در رویداد مشهد ۲۰۱۷ است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن