اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

حذف اعتبار مشهد ۲۰۱۷ از لایحه، خلاف آیین نامه مجلس است

کد خبر : 8505
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: حذف جدول ۱۷ و ردیف اعتبار مشهد۲۰۱۷ از لایحه بودجه برخلاف آیین نامه مجلس انجام شده است و ما در کمیسیون تلفیق این جدول را بر می گردانیم.به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، دو هفته مانده به آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در اقدامی عجیب با پیشنهاد یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی این جدول را که ردیف اعتباری رویداد بین المللی مشهد ۲۰۱۷ نیز در آن بود حذف کردند و اگرچه دلیل این حذف را پیشنهاد عضو کمیسیون فرهنگی عنوان کردند، اما توضیحی درباره چگونگی جبران آن مطرح نکردند. هرچند که به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، حذف  اعتبار مشهد۲۰۱۷ در کمیسیون برنامه و بودجه فقط در حد پیشنهاد است و در جلسات کمیسیون تلفیق و صحن علنی، از این اعتبار دفاع خواهد شد، اما این نگرانی وجود دارد که  همان طور که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بدون توجه کامل به این موضوع، به حذف آن رای دادند، این اتفاق در بعد وسیع تر نیز تکرار و به حذف کامل اعتبار مشهد۲۰۱۷ منجر شود.

اعتبار از منابع دیگر تامین شود
هادی قوامی نایب رئیس کمیســیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفته بود: در جلسه کمیسیون جزئیات لایحه بودجه ۹۶ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد حذف جدول ۱۷ از طرف آقای کاتب عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد که به اتفاق آرا به تصویب رسید. هادی قوامی در گفت و گو با یکی دیگر از رسانه ها نیز گفته بود: این رویداد مهم است و همه جداول در لایحه بودجه اهمیت خودش را دارد ولی همه پیشنهاد به حذف آن دادند که تأیید شد. اعتبارات مشهد ۲۰۱۷ باید از منابع دیگری تأمین شــود چون جدول ۱۷ لایحه پیشــنهادی دولت حذف شده است.
عدم پاسخگویی کامل سخنگوی کمیسیون با وجود ۳ روز پیگیری
در این باره اگر چه طی ۳ روز تلاش کردیم در گفت و گو با دکتر مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیحات مربوط به حذف ردیف اعتبار مشهد۲۰۱۷ را بشنویم، اما او در گفت و گوی بسیار کوتاهی با «خراسان رضوی» از حذف اعتبار مشهد ۲۰۱۷ اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید:«باید از دیگران بپرسم». در نهایت، پس از تماس ها و ارسال پیامک های مکرر برای پیگیری موضوع، سخنگوی این کمیسیون با ارسال پیامکی اعلام کرد: «بنده از عصر چهارشنبه از تهران حرکت کرده و مسائل حوزه انتخابیه را در پنج شنبه و جمعه پیگیر هستم. کارها در حوزه انتخابیه فشرده است و بعضا امکان پاسخگویی به تلفن را نمی دهد». محمد فیضی دبیر این کمیسیون نیز در پاسخ به ما می گوید: من مصاحبه نمی کنم و فقط می توانم شما را راهنمایی کنم که چگونه اعتبار این ردیف را از مجلس بگیرید!
برخلاف آیین نامه مجلس
حجت الاسلام پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که عضو کمیسیون تلفیق نیز  هست، در گفت و گو با « خراسان رضوی» درباره این که به گفته قوامی، این جدول به پیشنهاد یک عضو کمیسیون فرهنگی حذف شده است، می گوید: بر اساس آیین نامه مجلس حضور یک نماینده از یک کمیسیون تخصصی در کمیسیون دیگر یا ارائه پیشنهاد او باید با اجازه رئیس کمیسیونی باشد که آن نماینده عضو است، بنابراین حضور عضو کمیسیون فرهنگی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و ارائه پیشنهاد حذف جدول شماره ۱۷ بودجه که بدون هماهنگی رئیس کمیسیون فرهنگی انجام شده، خلاف آیین نامه مجلس است.وی تصریح می کند: کمیسیون برنامه و بودجه به چه حقی اجازه داده است که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بدون اجازه رئیس کمیسیون فرهنگی پیشنهاد ارائه دهد و آن پیشنهاد رای گیری شود؟ این خلاف آیین نامه مجلس است.
اعتبار را حفظ می کنیم
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان این که قبل از برگزاری کمیسیون تلفیق نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه می توانند نظر و پیشنهاد خود را برای حذف جدول ارائه کنند، تاکید می کند: جای هیچ نگرانی نیست و جدول شماره ۱۷ جدول مهمی است که اعتبارات حداقلی برای آن در نظر گرفته شده است و قطعا این جدول و ردیف اعتباری مشهد ۲۰۱۷ را حفظ می کنیم و نمی گذاریم این موضوع با مشکل مواجه شود.
موافقت پشت صحنه دولت با حذف اعتبار مشهد۲۰۱۷ ؟!
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در پیش بینی اعتبارات مشهد۲۰۱۷ و حمایت از این رویداد بین المللی، می افزاید: دولت به اعتباراتی که نوشته است ایمان ندارد و خود دولت برای حذف جدول ۱۷ و ردیف اعتباری مشهد ۲۰۱۷ در پشت صحنه موافق است و اگر می خواست ردیف اعتباری به مشهد ۲۰۱۷ اختصاص دهد، آن را در جدول اعتبارات کمکی قرار نمی داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن