استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

ردیف اعتباری بودجه زیارت استان خراسان رضوی در سال ۹۶ هم حذف شد

کد خبر : 8496

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از حذف ردیف اعتباری بودجه زیارت این استان خبر داد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استانداری در تلاش برای حل این مسئله هستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  خبرگزاری فرهنگ رضوی، مهدی فروزان در دیدار با فرماندار سبزوار افزود: همچنین امسال ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات بودجه زیارت به خراسان رضوی اختصاص یافت که تاکنون مبلغی از این اعتبار تخصیص نیافته است.
وی ادامه داد: برای رفاه حال مسافران و زائران حرم مطهر رضوی طرح ساخت ۶ زائرشهر در شهرهای سبزوار، داورزن، نیشابور، گناباد، تربت‌حیدریه و قوچان در دستور کار معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی قرار دارد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تعدادی از این زائر شهرها هم‌زمان با اجلاس معرفی شهر مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: ۴۸ درصد زائران و مسافران در خراسان رضوی از جاده داورزن – سبزوار – نیشابور و تربت‌حیدریه – مشهد عبور می‌کنند لذا ساخت این زائر شهرها در ارائه خدمات رفاهی و کاهش حوادث رانندگی مؤثراست.
فروزان ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی در این زائر شهرها خدمات رفاهی و فرهنگی به‌صورت خاص و ویژه به زائران بارگاه رضوی ارائه می‌شود.
وی گفت: در صورت ابلاغ بودجه زیارت به خراسان رضوی اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل این زائر شهرها در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین با همکاری آستان قدس رضوی ساخت ۳۰ زائرسرای ارزان‌قیمت آغازشده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن