استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

شهرسازی اسلامی پیش نیاز شکل گیری تمدن نوین اسلامی 

کد خبر : 8420

با توجه به  وجود بارگاه منور رضوی شهر مشهد مناسب‌ترین مکان برای شکل گیری و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

در آستانه سال ۲۰۱۷ میلادی و معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی، مشاور عالی شهردار با دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کرد.به گزارش صبح مشهد، آیت الله محسن  اراکی در این دیدار  با بیان این که وجود بارگاه منور رضوی، شهر مشهد را به مناسب‌ترین مکان برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی تبدیل نموده، بر ضرورت استفاده از نگاه کارشناسی جهت تعامل اندیشمندان مذاهب اسلامی در این شهر تاکید کرد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود، شهر مشهد این ظرفیت را دارد تا مهد تمدن سازی اسلامی در سال ۲۰۱۷ باشد.
در ادامه این دیدار علی اصغر عنابستانی، مشاور عالی و جانشین شهردار در امور مشهد ۲۰۱۷  با ارایه گزارشی از  برنامه‌های عملیاتی ستاد شهری افزود: با تشکیل یک کارگروه مشترک و نصب العین قرار دادن نقشه راه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، به اهداف مد نظر در حوزه تقریب مذاهب دست خواهیم یافت.
وی تاکید کرد، تلاش مدیریت شهری بر استفاده حداکثری از فرصت‌ مشهد ۲۰۱۷ برای تبیین مولفه های پایتخت فرهنگ اسلامی و در گام اول معرفی آن به زائران ومجاوران حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام می باشد.

وی افزود، در همین راستا برنامه‌ریزی برای دستیابی به مدل شهرسازی اسلامی جهت تحقق تمدن نوین اسلامی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در دستور کار ستاد شهری قرار گرفته است.
عنابستانی در پایان اظهار امیدواری نمود،  برگزاری اجلاس سالانه وحدت اسلامی با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی در مشهد انجام شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن