اسلاید شواقتصادیستون اصلی

خبرهای جدید درباره سهام عدالت

کد خبر : 8367
ثبت نام جامانده ها، محاسبه سود و ارزش سهام و زمان آزادسازی

پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری دیروز خود گفت: تا قبل از پایان امسال صورت حساب تخصیص سهام عدالت برای حدود ۴۹ میلیون نفر از مشمولان بر اساس اطلاعات شناسنامه‌ای آن ها و از طریق اینترنت اطلاع‌رسانی خواهد شد. به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، وی همچنین در خصوص شیوه اطلاع رسانی با اشاره به راه اندازی یک سامانه از بهمن ماه گفت: تا پایان سال هم با دسترسی که مشمولان به آن خواهند داشت از میزان اقساط و ارزش سهام خود مطلع خواهند شد.
به گفته حسینی با اتمام پرداخت سود تقسیمی شرکت ها به خزانه تا نیمه سال ۹۶، شش ماه به مشمولان فرصت داده می‌شود تا در صورت تمایل اقدام به واریز بقیه اقساط خود کنند. در این صورت در زمان آزادسازی، کل سهام عدالتشان آزاد می شود. اگر هم تمایل به این کار نداشته باشند تنها آن بخش از سهام عدالت مشمولان که اقساط آن پرداخته شده، قابل آزادسازی است.پوری حسینی تاکید کرد که تا به امروز بابت سود سهام عدالت در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خزانه واریز شده که این مقدار باید میان ۴۷ میلیون مشمول تقسیم شود.  بر این اساس ۵۵۰ هزار تومان از قیمت اسمی هر سهم پرداخت می‌شود. وی ارزش فعلی پرتفوی سهام عدالت را در مجموع ۶۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. بر این اساس ارزش هر سهم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.حسینی این را هم گفت که دو دهک اول مشمولان سهام عدالت هم که از ۵۰ درصد تخفیف در سهام عدالت برخوردارند ارزش سهام عدالتشان دو برابر می‌شود. به گفته او افرادی که در سال های گذشته سود سهام عدالت گرفته‌اند این مبالغ از ارزش کلی سهام عدالتشان کم می‌شود.
حسینی درباره مشمولان این طرح نیز گفت: ۴۹ میلیون نفر در ۱۰ ساله ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ شناسایی شدند. آن گونه که ایرنا گزارش کرده، معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: اینک شورای عالی سیاست های اصل ۴۴  اجازه داده آنانی را که به ناحق ثبت نام نشده اند، شناسایی کنیم و پیشنهاد ثبت نام بدهیم. وی توضیح داد: هرکس که تا پایان سال ۹۴ در طرح سهام عدالت ثبت نام کرده، حقش همچنان برقرار است، هیچ ثبت نام شده ای کنار گذاشته نمی شود و حتی اگر کسی فوت کرده باشد سهامش به وارث منتقل می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن