اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد۲۰۱۷ ظرفیتی برای مسلمانان جهان است

کد خبر : 8314

استاندار خراسان رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ظرفیتی غنی برای جهان اسلام است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در تهران افزود: انتخاب مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بازخوردهای بسیار در پی خواهد داشت که تحکیم فرهنگ اسلامی و حفظ استقلال فرهنگی و گسترش فرهنگ اسلامی از مهمترین آنها است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی در بسیاری از عرصه های هنری سرآمد بوده و مهد ادب، فرهنگ و هنر به شمار می رود و این ظرفیت را دارد که ایران را در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت معنوی کشور نمایندگی کند.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم همراهی همه مسئولان برای برگزاری شایسته رویداد مشهد ۲۰۱۷ تاکید و بیان کرد: از میان ۱۱۶ برنامه حوزه فرهنگی ویژه این رویداد برخی برنامه ها به عنوان شاخص و دارای اولویت تعیین شده که باید کامل و باشکوه برگزار شوند.
وی در ادامه همچنین به تکمیل و بهره برداری ۴۷۲ طرح ناتمام در خراسان رضوی تا پایان فعالیت دولت یازدهم اشاره و بیان کرد: در چارچوب اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز ۹ طرح بزرگ صنعتی در سنگان شهرستان خواف و نیز شهرستان نیشابور در حال اجراست که طی دو سال آینده به بهره برداری می رسند.
رشیدیان ادامه داد: همچنین طبق اعلام مرکز آمار ایران تابستان ۱۳۹۵ میزان بیکاری در خراسان رضوی از ۱۴٫۲ به ۱۲٫۵ درصد کاهش یافت که دو دهم از میانگین کشور پایین تر است.
وی افزود: همچنین ۶۲ درصد مسکن مهر معادل ۵۴ هزار واحد در چارچوب فعالیت دولت یازدهم در خراسان رضوی محقق شد و مجموع تعداد مسکن مهر تحویل شده در این استان طی همین مدت تاکنون به ۸۷ هزار واحد رسیده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: پروژه تکمیل خط آهن مشهد – خواف – هرات تا مرز افغانستان نیز در دست اجرا و تاکنون هفت کیلومتر آن در خاک افغانستان ریل گذاری شده است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی در حوزه پژوهش نیز یکی از استانهای تراز اول کشور است و دارای نیروهای پژوهشگر و اساتید برجسته می باشد.
رشیدیان گفت: در چارچوب فعالیت دولت یازدهم همکاری و تعامل مناسبی بین مراکز علمی، حوزه ها و دستگاههای اجرایی بوجود آمده و دیگر نیازی به بیگانگان برای تامین نیازهای علمی و پژوهشی نیست.
وی همچنین به کاهش چشمگیر تورم به واسطه اجرای سیاستهای صحیح اقتصادی از سوی دولت یازدهم اشاره و بیان کرد: میزان تورم از ۳۷٫۵ درصد در ابتدای فعالیت دولت هم اینک به ۶٫۶ درصد رسیده که این میزان در خراسان رضوی ۱٫۹ درصد از میانگین کشور پایین تر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن