اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

بودجه پروژه‌های مشهد ۲۰۱۷ توسط سازمان برنامه‌وبودجه اختصاص یابد

کد خبر : 8159

استاندار خراسان رضوی از رئیس‌جمهور خواست در آستانه مشهد ۲۰۱۷ بودجه مربوط به پروژه‌های مشهد ۲۰۱۷ توسط سازمان برنامه‌وبودجه اختصاص یابد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان که عصر روز گذشته  با حضور رئیس‌جمهور در استانداری برگزار شد، گفت: استان خراسان رضوی میزبان ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در این ایام بوده است که ۲۹۸ هزار نفر آن جزء زائرین پیاده از ۱۹ استان کشور بوده‌اند و با تلاش و کوشش و خیرین و هیئت‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی بدون هیچ مسئله‌ای به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۷ جلسه اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در استان برگزارشده است، افزود: تا پایان شهریور سال جاری ۲۷۶ طرح با ۳۵ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان دولت نیز ۴۷۶ طرح با ۹۰ هزار ریال سرمایه به بهره‌برداری خواهد رسید‌.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت هزار و ۹۷۵ شرکت توسط اتباع با میزان سرمایه ۵۹۳ میلیون دلار به ثبت رسیده است و میزان گمرکات معادل هزار و ۱۹۸ هزار تن به ارزش ۸۷۵ میلیون دلار است و تراز بازرگانی مطابق سال قبل با رشد مثبت ۶۹۰ میلیون دلار است، هرچند در صادرات مقداری کاهش داشته‌ایم به علت اینکه صادرکنندگان از مرزهای دیگر صادرات خود را انجام می‌دهند و دلیل دیگر آنکه در کشورهای هدف به دلیل تحولات اقتصادی قدرت خرید کاهش پیدا کرده است.

رشیدیان با اشاره به افزایش صادرات باغی گفت: صادرات انار و انگور به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است، افزود: بر اساس آمار تابستان، نرخ بیکاری از اول دولت از ۱۴/۲ به ۱۲ و نیم درصد کاهش پیدا کرده که نسبت به میانگین کشوری دودهم کمتر است‌.

استاندار خراسان رضوی در مورد نرخ میزان مشارکت گفت: نرخ میزان مشارکت در استان به میزان ۴۲/۲ دهم بوده و نسبت به کشور بهتر است و به میزان ۱/۸ دهم درصد بالاتر از کشور است.

رشیدیان در مورد نرخ تورم در کشور خاطرنشان کرد: نرخ تورم در ابتدای دولت در استان به میزان ۳۷/۵ درصد بود اما اکنون نرخ تورم به ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به میزان ذخیره گندم در استان گفت: ذخیره گندم استان در اواخر سال ۹۲ حدود ۱۰ روز بوده است که اکنون این میزان به ۲۰ ماه افزایش پیدا کرده است و درصدد هستیم که میزان اضافه بر یک سال را مجوز صادرات بگیریم.

استاندار خراسان رضوی به افزایش محصولات دامی اشاره کرد و افزود: تولید مرغ و تخم‌مرغ و گوشت دام سبک افزایش پیدا کرده و صادرات آن‌هم به همین میزان افزایش‌یافته است و امسال به ۳۴۴ واحد صنعتی کوچک و بزرگ ۳۰۹ میلیارد تومان پرداخت‌شده و از اول دولت نیز ۸۴۸ میلیارد تومان به صورت مستقیم به هزار و ۵۰ واحد تولیدی پرداخت مستقیم داشته‌ایم که در کشور جایگاه سوم را ازلحاظ میزان پرداخت داریم.

رشیدیان با بیان اینکه ۹ طرح بزرگ صنایع معدنی در استان در حال اجرا است، گفت: ۵۲ پروژه عمرانی نیز با دو هزار و ۵۶۰ میلیارد تا پایان دولت در استان افتتاح خواهد شد که در شهرستان‌های استان به صورت ویژه در حال اجراست.

وی از اتمام راه‌آهن سنگان ـ تربت حیدریه و ریل‌گذاری ۷ کیلومتر در آن‌سوی کشور خبر داد و در مورد خانه‌های مسکن مهر گفت: در طول این دولت ۵۴ هزار مسکن از کل ۸۷ هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده‌شده است که حدود ۶۰ درصد کل این پروژه است.

استاندار خراسان رضوی از رئیس‌جمهور برای تصویب ردیف بودجه طرح جامعه زیارت در شورای برنامه‌ریزی درخواستی را طرح کرد و گفت: از رئیس‌جمهور درخواست داریم ردیف بودجه زیارت همان‌گونه که در شورای برنامه‌ریزی تصویب کرده است، در برنامه ششم تصویب کند تا خدمات بهتری در پیشانی کشور برای مردم ایران ارائه شود.

رشیدیان از افزایش مشارکت‌های مردمی در تشکیلات مردم‌نهاد سخن گفت و خاطرنشان کرد: نسبت به دوره قبل ثمن‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در کنار آن مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی دنبال شده و ۶۰ درصد قاچاق سوخت و کشفیات آن افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه از رئیس‌جمهور خواست در آستانه مشهد ۲۰۱۷ بودجه مربوط به پروژه‌های مشهد ۲۰۱۷ توسط سازمان برنامه‌وبودجه اختصاص یابد و گفت: این اعتبارات پیش‌بینی‌شده باید اجرایی شود و همچنین در مورد انتقال آب از دریای عمان به استان، ردیف بودجه‌ای در سال آینده گذاشته شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن