اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

پنجم بهمن ماه ١٣٩۵، برگزاری مراسم افتتاحیه مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی

کد خبر : 8058

ششمین نشست شورای سیاست گذاری پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد۲۰۱۷ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و اعضای شورا و در دفتر وزیر برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، صالحی امیری، در این جلسه بر تشکیل شورای اطلاع رسانی پایتخت فرهنگ اسلامی تاکید کرد و فعالیت رسانه ای و خبری ویژه برای این رویداد را قابل اهمیت دانست.
وی اظهار داشت: نشست مشترک مدیران مسوول رسانه ها و خبرگزاری های ملی با موضوع مشهد ٢٠١٧ قبل از مراسم افتتاحیه با هماهنگی معاونت مطبوعاتی  انجام شود و همچنین برای انعکاس رسانه ای افتتاحیه مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی جلسه ای با حضور رییس صدا و سیما برگزار شود تا نسبت به این مهم اقدامات شایسته ای انجام شود.
دکتر صالحی بر برگزاری فاخر مراسم افتتاحیه مشهد ٢٠١٧ تاکید کرد و گفت: علاوه بر نخبگان و شخصیت های فرهنگی و هنری جهان اسلام از علمای دینی و مراجع دینی عظام و همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز دعوت به عمل آید .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تولید کلیپ ویژه و ماندگار ویژه پخش در مراسم افتتاحیه و رسانه های ملی و شبکه های اجتماعی و برگزاری اولین جشنواره فیلم های بلند دینی جهان اسلام در دهه کرامت، تولید فیلم کوتاه فاخر که تصویر واقعی مشهد را به جهانیان  بازنمایی کند و همچنین پخش فیلم های محمد رسول ا.. و مشابه آن در سینماهای مشهد تاکید کرد.
حجت السلام و المسلمین امینیان دبیر شورای سیاست گذاری مشهد ٢٠١٧ نیز گزارشی از اهم اقدامات انجام شده ویژه را ارائه داد و بر حضور خبرنگاران و رسانه ها و ضرورت انعکاس خبری تاکید کرد.
سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم طرح برگزاری افتتاحیه پایتخت فرهنگ اسلامی ارائه کرد و در این خصوص گزارشی داد.
در بخش دیگری از این جلسه پس از گزارش نماینده سازمان برنامه و بودجه مقرر شد در راستای تحقق بند ۱۰ مصوبه ۹۵٫۵٫۳ هیات وزیران، بودجه و منابع لازم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ دولت در قالب ردیف مستقلی با موضوع مشهد ۲۰۱۷م پیش بینی گردد.
در ادامه این جلسه با توجه به ارائه فهرست وظایف و مسئولیت های دستگاه های اجرایی شامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری خراسان رضوی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه، سازمان  فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد مورد تصویب قرار گرفت.
همچنین کلیات طرح ارائه شده مراسم افتتاحیه مورد تصویب قرار گرفت همچنین تاریخ ۵ بهمن ماه ١٣٩۵ برای برگزاری مراسم افتتاحیه تصویب شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن