اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

بی تدبیری دولت تدبیر و امید؛ سرگردانی زائرین حسینی در پایانه مرزی مهران

کد خبر : 8004

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
سلام علیکم:
روز گذشته در مسیر بازگشت از سفر اربعین در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما از قول جناب آقای مروارید استاندار ایلام شنیدم که در بازدید از پایانه مرزی مهران از قائم مقام صدا و سیما گله کرده اید که چرا این همه کارهای دولت در مورد خدمات به زائرین را به مردم نشان نمی دهند! و من هم که اتفاقا در سال جاری توفیق شد به اتفاق خانواده و همپای هزاران مسافر اربعین باشم ، می خواهم گله شما را تکرار کنم و از صدا و سیما بخواهم که همه واقعیت تدابیر اتخاذی در پایانه مرزی مهران را به مردم نشان دهد. واقعا چرا صدا و سیما در این زمینه قصور می کند؟
جناب آقای وزیر کشور؛
آنچه می نویسم خبر و گزارش واصله نیست ، بلکه مشاهدات شخصی خودم به عنوان زائری است که یکی از میلیونها قطره ی دریای عشق به امام حسین (ع) بودیم.
به لحاظ زیر ساخت که با وجود هیاهوهای فراوان هیچ اقدام قابل ملاحظه ای که تاثیری در تسهیل سفر صورت دهد ، در مرز مهران صورت نگرفته است.
کاروان کوچک خانوادگی ما از ساعت ۶ صبح در مرز حاضر بود و ساعت ۴ بعد از ظهر موفق شدیم از آن خارج شویم در صورتیکه تمام اوامر شما را مبنی بر اخذ ویزا و ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت وجه بیمه!!!و … را هم انجام داده بودیم.
در حالیکه به راحتی و فقط با نرده کشی مناسب و ساده با آهن یا داربست فلزی در سطح وسیع و طولانی می شد از دهها متر قبل از گیتهای ورودی مردم را به صف کرد و ازدحام جمعیت را کاهش داد هیچ کاری در این زمینه انجام نشده بود. هزاران نفر زن و مرد از پیر و جوان ساعتها پشت درهای بسته مرز ازدحام کرده بودند و تعداد زیادی در مراحل مختلف ورود به دلیل فشار های جمعیت دچار غش و بی هوشی می شدند و جالب اینکه در هیچ مرحله ای هم خبری از اورژانس و درمان و… نبود. واقعا باید به تدبیر شما دست مریزاد گفت .
جناب آقای وزیر کشور
۲ نفر از بستگان بنده به دلیل فشار جمعیت بی هوش شدند و وقتی از افسر صحنه خواستم اورژانس خبر کند ، جواب داد اورژانس آن طرف جمعیت است و امکان حضور در این طرف جمعیت وجود ندارد! آفرین بر این همه تدبیر!
جناب آقای رحمانی فضلی
شما وزیر کشور هستید و حتما از تاثیرات بی نهایت منفی ورود و خروج بی ضابطه از مرزهای کشور بر امنیت مردم مطلع هستید؟
چرا نتوانستید تدبیر کنید که افراد بدون گذرنامه و ویزا و حتی کارت ملی از مرز خارج نشوند؟
عزیزی آنجا میکروفن به دست گرفته بود و می گفت به دستور رهبری مرز باز شده و همه بدون گذرنامه می توانند خارج شوند! چرا ضعف در برنامه ریزی خودتان را به گردن رهبری معظم می اندازید؟ چگونه رهبری عزیز دستور داده اند کار خلاف قانون آن هم در این سطح انجام شود؟
کسانی که از ماهها قبل به خاطر احترام به قانون کلیه مراحل سخت صدور ویزا و … را طی کرده اند و مبالغ کلانی که شما مطالبه کرده اید را پرداخته اند ، از این پس چگونه به عوامل دولتی خویش اعتماد کنند وقتی که می بینند در کنارشان کسانی از مرز خارج می شوند که حتی کوچکترین مدرک شناسایی مبنی بر اثبات ملیت ایرانیشان را ندارند؟
فقط خواهش می کنم تلاش نکنید تکذیب کنید که مصداق های آن را در اطراف خودم بسیار دیده و دارم.
آقای وزیر محترم
امور کشور در روزهای عادی چه شما باشید و چه نباشید خواهد چرخید. فلسفه وجودی شما برای روزهای غیر عادی است ،واقعاً مدیریت مرز این قدر امر پیچیده ای است . آیا امکان نداشت در جاده های منتهی به مهران کنترل گذرنامه انجام می شد و کسانی که فاقد صلاحیت بودند از نیمه راه بر می گشتند ؟ آیا امکان نداشت با حفظ شان مردم گیت های متعددی ساخته میشد که به مرور مدارک را کنترل میکردند؟ نگویید ملاحظه ی وقت مردم را کرده اید که خنده دار است، چون هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که درکمتر از ۵ ساعت موفق به عبور از مرز مهران شده باشد. و شما اگر اهل تدبیر بودید هرچه قدر هم مراحل کنترل را زیاد میکردید این مقدار زمان نمیبرد.
رئیس شورای امنیت کشور:
از نظر حقیر تبعات امنیتی ورورد و خروج بی ضابطه به کشور آنقدر میتواند مهلک باشد که برای ورود و خروج بی ضابطه ی یک نفر وزیر کشور باید استعفا دهد چه برسد به ورود و خروج هزاران نفر.
آیا شما مسئولیت این همه لطمات به امنیت کشور را می پذیرید؟
جناب آقای دکتر رحمانی فضلی محترم:
مردمی که در پایانه ی مهران مورد هجوم باتوم های نیروی ضد شورش واقع شدند، شورشی نبودند. آنها عاشقان اباعبدالله بودند که برای سفر پیاده به عراق میرفتند. آنها که با ماشین های آبپاش در هوای سرد مهران متفرق شدند مردم خداجویی بودند که فقط خواسته شان تسهیل برای زیارت بود. آنها که با زن و بچه ساعت ها تشنه و گرسنه در فشار جمعیت بی هوش میشدند اتباع همین کشور بودند که تنها عشقشان زیارت امام حسین(ع) در اربعین و همپایی حضرت زینب کبری(س) بود.
ای کاش دستور ویژه ای صادر میکردید تا به این همه مصائب زائرین حسینی رسیدگی شودقدری شجاع بودید و اعتراف میکردید که نتوانسته اید به وظیفه خود عمل کنید و اگر استعفا نمیدهید لااقل عذرخواهی میکردید.
ای کاش صداقت میداشتید و پای گله خود از صدا و سیما می ماندید و اجازه میدادید تا همه ی واقعیت تدبیر شما در مهران از صدا و سیما پخش میشد.
ای کاش …
افسوس که نه شما و نه دوستانتان در دولت واجد هیچ یک از این خصوصیت ها نیستید و البته استاد ره گم کردن و انحراف افکار عمومی هستید و خوب میدانید که باید یک مسئله ی کوچک و بی اهمیت و فرعی را بزرگ کنید تا ذهن مردم از فاجعه ای که به بار آورده اید منحرف شود. مثل همین مسئله ی بی اهمیت لغو سخنرانی علی مطهری که شما دستور ویژه برای رسیدگی به آن را صادر کردید.
وعده ی ما و شما باشد برای یوم تبلی السرائر
الاحقر علی اصغر عنابستانی
اربعین حسینی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن