اسلاید شواقتصادیستون اصلی

ادامه رکود در کشور، خطرناک تر از تورم است

کد خبر : 7949

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان فریمان، ادامه رکود در کشور را خطرناک تر از تورم عنوان کرد.

به گزارش صبح مشهد، وحید تعقیبی گفت: درسالی که به فرموده مقام معظم رهبری، مزین به سال اقدام و عمل نامگذاری شده، بیانگر دغدغه و اشراف ایشان به وضعیت اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: اگر در این سال بتوانیم از تولیدات صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی استفاده کنیم، در حقیقت در راستای نامگذاری امسال قدم برداشته ایم.

تعقیبی با بیان اینکه تاکنون اقدامات موثری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته که این امر نیز یک گام بسوی تحقق اقتصاد مقاومتی ست، تصریح کرد: باید قوانین بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی پیاده شود تا اجرای آنها به مرحله عملیاتی برسد.

وی افزود: باتوجه به اوضاع بهم ریخته تولید در کشور که به دلیل تحریم ها و عدم نقدینگی حاصل شده، دولت یک رکود ایجاد کرد تا نقدینگی را از دست مردم خارج کند تا تورم کنترل شود اما در قبال این اقدام، برنامه دیگری برای جبران رکود وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه چرخه اقتصاد ولو با تورم ۱۰ یا ۲۰ درصد نیز می چرخد، ادامه داد: وجود رکود در صنایع باعث شده که محصولات تولیدی تولیدکنندگان دپو شود و این امر باعث کم آوردن سرمایه درگردش می شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان خاطرنشان کرد: درست است که رکود توانسته تورم را مهار کند اما اگر ادامه یابد، از بحث تورم نیز خطرناک تر می شود.

وی گفت: دولت وام سرمایه در گردش و ثابت به تولیدکنندگان صنعت و کشاورزی داد تا بتوانند چرخه را تغییر داده و کالاهایی را تولید و به بازار ارائه دهند.

تعقیبی با بیان اینکه هدف دولت تزریق نقدینگی به بازار بوده است، افزود: اما این امر به کندی صورت گرفته و بانک ها نیز در این راستا مانند سدی مقابله می کنند و این در حالی ست که دولت بی پول ترین دوران خود را می گذراند.

وی رفع عوامل مختلف رکود را استفاده از فکر و توان ملی عنوان کرد و افزود: برای تحقق اقتصاد بارور و پویا باید به شعار اقدام و عمل تکیه کرده و فقط به بررسی چالش ها و معضلات نگریسته نشود چرا که برای مرتفع ساختن آن نیاز به اقدام جدی تری داریم.

تعقیبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرک صنعتی کاویان مبنی بر تحقق عمل در عرصه بهره وری تولید، افزود: طی توافقات انجام شده با فرماندار شهرستان فریمان، استفاده از محصولات این شهرک بجای کالاهای وارداتی برای شهروندان فریمان صورت گرفته است.

وی همچنین تشکیل کمیسیون ۵ نفره قضایی در خصوص ارتباط و رفع معضلات بین تولیدکنندگان و ادارات را یکی دیگر از اقدامات سال اقدام و عمل معرفی کرد و گفت: با تشکیل این کمیسیون و اجرای حرف مقام قضایی برای ممنوع الخروج نشدن و بسته نشدن حسابهای واحدهای مشکل دار، نقش مهمی ایفا شده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان ایجاد زمینه پرداخت اقساطی برای واحدهای بدهکار را یکی دیگر از اقدامات مهم این شهرک دانست و گفت: اجرایی و عملیاتی کردن چنین برنامه هایی می تواند ما را در راستای اعتلای صنعت کشور یاری کند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن