اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

خراسان رضوی بیشترین حوادث ترافیکی کشور را دارد/ مرگ پنهان روزانه ۴۵ نفر در حوادث رانندگی

کد خبر : 7850

قائم‌مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه خراسان رضوی بیشترین حوادث ترافیکی در سطح کشور را دارد گفت: فارس و تهران از نظر این نوع حوادث در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، کاظم فرهمند ظهر امروز در همایش روز جهانی یادبود قربانیان حوادث ترافیکی در سالن اجتماعات تالار ابن‌سینا با ابراز تأسف نسبت به عدم بستن کمربند در صندلی عقب خودرو به دلایل مختلف اظهار داشت: این امر سبب شده تا بیشتر تلفات حوادث جاده‌ای از صندلی عقب خودرو باشد.

وی کشته شدن روزانه ۴۵ نفر در حوادث ترافیکی در کشور را به عنوان مرگ پنهان برشمرد و بیان کرد: علاوه بر اینکه خراسان رضوی، فارس و تهران بیشترین حوادث ترافیکی کشور را دارند، متأسفانه میانگین سنی این حوادث در ایران نیز کمتر از ۳۰ سال گزارش‌شده است.

قائم‌مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم ترویج فرهنگ برای استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی تأکید کرد و گفت: ایران از نظر حوادث ترافیکی رتبه ۱۸۹ از ۱۹۰ کشور را به خود اختصاص داده و در این میان خراسان رضوی نیز هشت درصد تلفات حوادث ترافیکی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

فرهمند با تأکید بر نقش مهم پایگاه‌های اورژانس هوایی در نجات جان مردم به‌ویژه مادران باردار یادآور شد: در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، ۱۷ پایگاه اورژانس هوایی در کشور ایجاد شد که یک اورژانس آن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص دارد.

وی هدف وزارت بهداشت در پیشگیری از حوادث ترافیکی را جلوگیری از مرگ زودهنگام و افزایش کیفیت زندگی مردم دانست و تأکید کرد: فرهنگ‌سازی برای کاهش حوادث ترافیکی، اصلاح جاده‌ها و کاهش تلفات این نوع حوادث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که در دستور کار وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های مرتبط قرارگرفته است.

در ادامه این مراسم، جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی با تأکید بر استفاده از صندلی‌های ویژه کودک در صندلی عقب خودرو اظهار داشت: متأسفانه ۱۲ درصد تلفات حوادث ترافیکی را کودکان کمتر از ۹ سال تشکیل می‌دهند.

سرهنگ محمدعلی احسان‌بخش افزود: یکی از دلایل پنهان تلفات حوادث ترافیکی، رانندگی بانوان بوده که ۶ درصد از میزان تلفات این نوع حوادث را تشکیل داده است.

وی با اشاره به یک هزار و ۹۵۶ فقره حوادث ترافیکی در ۶ ماهه نخست امسال در جاده‌های خراسان رضوی بیان کرد: یک هزار و ۱۲۵ فقره از این حوادث به علت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان گزارش‌شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن