اجتماعیستون اصلی

نکوداشت یک عمر خدمت

کد خبر : 7584
نکوداشت سومین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد تقی مقدم» چهارشنبه شب گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم و جمعی از مسئولان شهری و استانی در حسینیه فرهنگیان مشهد برگزار شد. این مراسم با رونمایی از کتاب «هزار دستان» نگارش آن مرحوم شروع شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، این کتاب شامل مطالبی در حوزه های تاریخی، ادبی، اخلاقی و فکاهی است که در ۵ جلد رقعی به چاپ رسیده است. مرحوم محمد تقی مقدم از سادات حسینی و از علمای مشهد، عمری را در خدمت به اسلام  و ترویج معارف دین سپری کرد و از او بیش از چهل اثر در هشتاد جلد به یادگار مانده است که «راهنمای بهشت»، «کیفر کردار»، «دستورات زندگی» و … از جمله تالیفات ایشان است. این عالم مجاهد پس از ۹۰ سال عمر پر برکت در خدمت اسلام، در سال ۹۲ به رحمت ایزدی پیوست ودر صحن آزادی حرم مطهر رضوی آرام گرفت.به گزارش خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین «کاظم راشد یزدی» که سخنران مجلس یادبود آن مرحوم بود با بیان اینکه انسان دارای دو ویژگی «شخص و شخصیت» است، اظهار کرد: باید به شخصیت مردانی که تاریخ را ساختند توجه ویژه ای کرد، افرادی که با قلم و زبان خود تاریخ ساز بوده اند و در راه اعتلای جامعه الهی قدم گذاشته اند، اینها هستند که به عنوان مفاخر شناخته می شوند و از این جهت شخصیت آنان باید بررسی و به نسل امروز تبیین شود.

معرفی علامه مقدم به عنوان الگو
حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در ادامه به بیان شخصیت علامه سید محمد تقی مقدم پرداخت و اظهار کرد: این عالم ربانی سال ها به عنوان شخصیت فرهنگی در راه  اعتلای اسلام و تبیین آموزه های دینی تلاش کرد و شخصیت ایشان می تواند برای جامعه الگو باشد. وی تصریح کرد: برگزاری مراسم هایی همچون نکوداشت برای این عالم ربانی، هم خیلی با ارزش است و هم ثواب دارد، زیرا به عنوان محفلی برای احیا کردن شخصیت این بزرگوار قابل تقدیر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن