ستون اصلیهویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامی

امضای ۱۷۰ نماینده برای تشکیل کارگروه ملی نجات مشهد

کد خبر : 7533
با گذشت ۱۵ روز از نامه نگاری ۶۰ نماینده مجلس خطاب به سران سه قوه برای جلوگیری از تخریب بافت تاریخی پیرامون حرم رضوی و تشکیل «کارگروه ملی نجات مشهد»، شمارنمایندگانی که با امضای نامه مذکور خواستار تشکیل این کارگروه شدند به ۱۷۰ نفر رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، ۲۶ مهر ماه بود که «نصرا… پژمان فر» نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خراسان رضوی، از دست به قلم شدن ۶۰ نماینده و نگارش نامه ای خطاب به سران سه قوه خبر داد؛ نامه ای که نمایندگان در آن خواستار  جلوگیری از تخریب بافت های قدیمی و میراثی در اطراف حرم و ممانعت از ساخت و سازهای خارج از قاعده در بافت پیرامونی اطراف حرم شده و برای نجات این بافت از وضعیت فعلی  خواستار تشکیل «کارگروه ملی نجات مشهد» شدند.

در این نامه همچنین نمایندگان خواستار برخورد با متخلفان از دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص بافت پیرامونی حرم، بازگشت حیات بومی به اطراف حرم رضوی، ممانعت از رواج بیشتر نگاه سوداگرانه به بافت پیرامون حرم رضوی و ترسیم گفتمانی جامع برای الگو شدن مشهد در میان شهرهای مذهبی جهان اسلام شدند. بر همین اساس، روز گذشته در خبری که در پایگاه اطلاع رسانی این نماینده مجلس منعکس شد، پژمان فر از افزایش شمار امضای نمایندگان به ۱۷۰ نفر خبر داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن