اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

انتقال جمعه بازار مهرآباد تا پایان سال جاری

کد خبر : 7530
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر مشهد با اشاره به نارضایتی های متعدد اهالی منطقه مهرآباد از فعالیت جمعه بازار در این منطقه گفت: ۳ زمین برای جابه جایی جمعه بازار پیشنهاد داده ایم که تغییر کاربری دو زمین مورد موافقت قرار نگرفت و سومین زمین تهیه شد و قرار است جمعه بازار تا قبل از عید به طور کامل به منطقه جدید منتقل شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، «غلامحسین صاحبی» با بیان این مطلب در نشست جمعی از مدیران شهری که توسط گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد و با عنوان «حاشیه در متن» در مسجد «محمد رسول ا…» منطقه گلشهر برگزار شد، افزود: زمینی ۵ هکتاری برای این مهم در انتهای بولوار پنج تن در نظر گرفته شده و موافقت های اولیه جهاد کشاورزی برای این مهم نیز اخذ شده است.
عضو شورای شهر مشهد در این مراسم با اشاره به روزهای ابتدایی فعالیت شورای چهارم گفت: وقتی وارد شورا شدیم، ایجاد کمیسیون ویژه حاشیه شهر را پیشنهاد دادیم اما نماینده شهردار سابق با تشکیل این کمیسیون موافق نبود و می گفت شهرداری چون در مناطق حاشیه شهر درآمد کمی دارد، شرعاً نمی تواند درآمد مناطق برخوردار را در مناطق کم برخوردار هزینه کند.
وی ادامه داد: دیدگاه مدیریت شهری گذشته این بود که اگر به مناطق حاشیه شهر خدمات بیشتری ارائه بدهیم روستاییان راغب به حضور بیشتر در حاشیه شهر می شوند.
وی تصریح کرد: تشکیل کمیسیون حاشیه شهر به این خاطر بود که شیب خدمتی شهرداری از مناطق برخوردار به مناطق کم برخوردار حاشیه شهر کشیده شود، ضمن اینکه وظیفه شهرداری جلوگیری از کوچ بیشتر روستاییان به حاشیه شهر نیست بلکه دولت باید با ارائه خدمات بیشتر به روستاییان، زمینه را برای مهاجرت معکوس مهیا کند.
صاحبی با بیان اینکه نمی توانیم خدمات رسانی به حاشیه شهر را متوقف کنیم، بیان کرد: متأسفانه نگاه مدیریت شهری مشهد طی سال های طولانی بر توسعه شهر به سمت غرب و عدم توجه به شرق بوده است. رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر مشهد افزود: گلشهر، دروی، خواجه ربیع و محلاتی از این قبیل از ۴۰ سال قبل هم وجود داشتند اما عمق رشد آنها بیشتر از ۲ کیلومتر نبود، با این حال به دلیل عدم حضور و مدیریت شهرداری، مالکان زمین های بزرگ اقدام به قطعه بندی و فروش زمین های خود کردند و مسکن های بسیاری ساخته شد و حاشیه شهر هم گسترش یافت. «حسن هدایتی» شهردار منطقه ۵ نیز در این مراسم با بیان اینکه طی سال گذشته ۴ برابر بودجه مصوب این منطقه صرف فعالیت های عمرانی شده است، اظهار کرد: در حالی که بودجه مصوب سال گذشته برای منطقه ۴ فقط ۲۰ میلیارد تومان بود، ۸۰ میلیارد تومان در این منطقه صرف فعالیت های عمرانی شده است.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن