دانش و فناوریستون اصلی

راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست مشارکت تشکل‌های فرهنگی در مشهد

کد خبر : 7505

سامانه اختصاصی ثبت اطلاعات و ثبت درخواست مشارکت تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری مشهد راه‌اندازی شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی حاجی‌زاده، مسئول امور تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به اهداف راه‌اندازی این سامانه اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های شورای اسلامی شهر در حوزه فرهنگی و اجتماعی، به میزان رشد بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی، مساجد و تشکل‌های غیردولتی باز می‌گردد که ما باید ترتیبی اتخاد کنیم که این موضوع محقق شود.
وی افزود: در این رابطه دو وجه وجود دارد؛ زمانی ما در شهرداری یک سری برنامه‌ها براساس سیاست‌های تعیین شده داریم و در این راستا از تشکل‌ها به عنوان سرمایه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم و زمانی نیز تشکل‌ها خود بر اساس اهداف و برنامه‌هایشان از ما درخواست کمک دارند که این نیز به طوری برای ما و سیاست‌هایمان یک کمک محسوب می‌شود.
مسئول امور تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کمک به تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: مهمتر از شاخص تعیین شده از سوی شورای اسلامی شهر، ما سخنان رهبری معظم انقلاب را داریم که نسبت به مشارکت با تشکل‌ها و توسعه آن‌ها تأکید دارند. این سخن از ایشان همواره مطرح بوده است که “زیر بال و پر این مجموعه‌های خودجوش مردمی را بگیرید. ”
حاجی‌زاده، نیاز به اصلاح فرایند تعامل شهرداری مشهد با تشکل‌ها با توجه به گستردگی حوزه‌های فرهنگی شهرداری در سطوح ستاد، مناطق، سازمان و … و مراجعات تشکل‌ها که سامان خاصی نداشته است و هچنین عدم وجود بانک اطلاعاتی قوی، منسجم و جامع از تشکل‌های مردمی سطوح شهر را دلایل دیگر راه‌اندازی این سامانه عنوان کرد.
وی در خصوص فرآیند استفاده از این سامانه نیز تصریح کرد: تشکل‌های فرهنگی برای بهره بردن از مشارکت شهرداری ابتدا بایستی در سامانه راه‌اندازی شده، اطلاعات خود را ثبت کنند و شهرداری تنها با تشکل‌هایی مشارکت خواهد داشت که اطلاعاتش در سامانه ثبت شده باشد.
مسئول امور تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: ثبت هرگونه درخواست مشارکت در فرم‌های تعیین شده صورت خواهد گرفت و در ازای آن کد رهگیری دریافت خواهند کرد و نتیجه فرآیند درخواست به طور متمرکز از طریق سامانه و با استفاده از این کد رهگیری قابل پیگیری است.
حاجی‌زاده با تأکید بر این که از طریق معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری فراخوانی برای تمامی تشکل‌ها ارسال شده تا ثبت اطلاعاتشان در سامانه مذکور صورت پذیرد، افزود: درخواست‌های ثبت شده از سوی تشکل‌ها سطوح مختلفی دارد که برخی در سطح محلات هستند که با ساز و کار تعیین شده از طریق شورای اجتماعی محلات مشارکت لازم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: برخی از تشکل‌ها در سطح مناطق هستند که معاونت فرهنگی شهرداری‌های مناطق مسئول پیگیری خواهد بود. آن دسته از درخواست‌ها که به خدمات فرهنگی مربوط باشند از طریق سازمان فرهنگی و تفریحی و فرهنگسراها با آن‌ها مشارکت شده و موضوعات کلی شهری نیز از طریق ستاد پیگیری خواهد شد.
وی گفت: ما چون اعتقاد داریم که کارها باید دو طرفه و با تعامل انجام شود، تفاهم‌نامه‌ای نیز در راستای این سامانه در نظر گرفته شده است که بر اساس آن بتوانیم در شهرداری به ازای هر کمک، از ظرفیت تشکل‌ها در راستای سیاست‌های حوزه فرهنگی شهرداری استفاده کنیم.
شایان ذکر است، تشکل‌ها می‌توانند از طریق لینک قرار داده شده در پایگاه اینترنتی فرهنگ‌شهر (معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس) به آدرس farhangi.mashhad.ir به سامانه مذکور دسترسی پیدا کنند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن