اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

«حب الحسین»، نخستین طرح جمع آوری هدایای مردمی پیاده‌روی اربعین در مشهد آغاز شد

کد خبر : 7415

 مدیر فرهنگسرای زیارت، ازاجرای طرح «حب الحسین» به منظورجمع آوری هدایای مردمی وارسال آن برای زائران پیاده‌روی بزرگ اربعین برای نخستین بار در مشهد خبرداد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حسین کمیلی افزود:  این طرح برای نخستین بار به صورت سازمان یافته از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری به عاملیت فرهنگسرای زیارت و به مدت ۱۰ روز در شهر مشهد برگزارمی شود.از طریق این طرح زائران کربلا در اربعین نایب‌الزیاره مردم مشهد می‌شوند.

وی افزود: از طریق این طرح کوله‌هایی آماده می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در نهایت کوله‌های پرشده با هدایای مردمی جمع‌آوری و به خادمان موکب‌های مستقر به صورت بسته بندی اهدا می‌شود. وی ادامه داد: این کوله‌ها با ابعاد ۱۰ در ۱۵  سانتی متر طراحی و با روش ساده نمدی تولید و توزیع آن‌ها آغاز شده است.
کمیلی اضافه کرد: مردم مشهد می‌توانند با مراجعه به فرهنگسراها و مراکز شهرداری در این طرح شرکت کنند.
وی گفت: این طرح فرهنگی با هدف افزایش دوستی مردم ایران و عراق انجام گرفته است و یک کارت زیارت  به نیابت در داخل کوله پیش بینی شده است و در واقع فردی که کوله را دوخته است آن را هدیه می‌کند به شخصی که کوله به دستش می‌رسد و از او درخواست زیارت در کربلا می‌کند و خود نیز به نیابت از آن زائر حسینی در حرم امام رضا(ع) زیارت خواهد کرد.

 

مدیر فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد گفت: پیشنهاد شده است ازگذاشتن  میوه و مواد خوراکیِ  فاسد‌شدنی در کوله‌ها  پرهیز و تا حد امکان از مواد خوراکی خشک نظیر آجیل، نخود، کشمش، خشکبار و دیگر مواد خوراکی با ماندگاری بالا استفاده شود و در صورت تمایل هدایای غیر خوراکی متناسب با ابعاد کوله دوخته شده در نظر گرفته شود.

 

کمیلی اضافه کرد: کوله‌های آماده شده از جنس نمد است و هزینه پرداختی آن ۵هزار ریال است که داوطلبان آن را پرداخت می‌کنند و نحوه استفاده از آن به وسیله نقشه‌ و راهنما در بسته‌های تحویلی قرار گرفته است. برای اجرای این طرح حدود ۲۰ هزار کوله پیش بینی شده که در صورت استقبال مردمی تا سقف ۵۰ هزار عدد قابل افزایش است .

 

وی با اشاره به اینکه محبت امام حسین(ع) مسلمانان  را در کنار هم جمع می‌کند، بیان کرد: نماد واقعی این اجتماع در اربعین ظهورمی کند که مسلمانان از ۶۰ کشور جهان  با جمعیت میلیونی کنار هم جمع می‌شوند و بدون تردید پذیرایی از این حجم زیاد زوار تنها با عشق و علاقه و حمایت‌های مردمی میسر می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن